قیمت سکه با آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران سقوط می‌کند

یک کارشناس بازار طلا با بیان این که قیمت سکه هم اکنون نسبت به اونس جهانی از حباب 500 هزار تومانی برخودار است مهم ترین اتفاق پیش روی تاثیرگذار بر قیمت این کالای سرمایه ای را آغاز تزریق واکسن کرونا در کشور دانست.

به گزارش کاماپرس، سکه تمام طرح جدیدی یا همان سکه امامی امروز سه شنبه 9 دی ماه در نیمه دوم کانال 11 میلیونی اندکی جلو رفت و به قیمت 11 میلیون 750 هزار تومان خرید و فروش شد. گرانی 50 هزارتومانی قیمت سکه در حالی روی داد که اونس جهانی طلا امروز کاهشی بود و به 1880 دلار رسید.

یک کارشناس بازار طلا در تحلیل افق پیش روی سکه به کاماپرس گفت: تصویب بسته کمک های مالی کرونا در مجلس نمایندگان آمریکا سیگنال کاهشی به بازار طلای جهانی داد و قیمت ها در این بازار نزولی شد اما فراموش نکنیم هشدارهایی که از سوی سازمان بهداشت جهانی درباره وخیم تر شدن وضعیت همه گیری کرونا منتشر می شود سرمایه گذاران را در سراسر جهان به حفظ ذخایر طلای خود و افزودن بر آنها ترغیب می کند که این امر تدام روند افزایشی قیمت طلا را در یک ماه پیش رو، در پی خواهد داشت.

مهدی تاجیک با اشاره به آغاز روند واکسیناسیون کرونا در جهان افزود: پیش بینی می شود که سرعت واکسیناسیون در هفته های آتی افزایش یابد و این خوش بینی وجود دارد که در اواخر زمستان شدت شیوع کرونا در بسیاری از کشورهایی که اکنون واکسیناسیون را آغاز کرده اند از جمله کشورهای مهم اروپایی و آمریکا، کاهش یابد.

این موضوع به عاملی است که می تواند از یک ماه آینده به بعد قیمت طلا را به عنوان سرمایه گذاری امن به چالش بکشد و به عنوان عامل کاهنده عمل کند.

آریاک سفر

این کارشناس بازار طلا با بیان این با نزدیک شدن مراسم تحلیف بایدن تا کمتر از یک ماه آینده شاهد یک موج کاهشی نرخ ارز و قیمت طلا در کشور خواهیم بود ، افزود: حباب سکه با این موج به صفر می رسد و حتی منفی می شود و موضوعی که به کاهش نرخ سکه دامن خواهد زد آغاز روند واکسیناسیون کرونا در کشور ما تا یک ماه آتی است.

تاجیک با بیان این که واکسن هایی که از طریق هلال احمر و وزارت بهداشت خریداری می شود احتمالا تا یک ماه دیگر وارد فاز عملیاتی می شود، تصریح کرد: گشایش در کسب وکارها بلافاصله بعد از آغاز واکسیناسیون رخ نخواهد داد اما موج روانی آغاز واکسیناسیون در ایران به بهبود فضای کسب وکار و افزایش تمایل به فروش مسکوکات و تهیه نقدینگی به منظور استفاده از فرصت  بازار شب عید خواهد انجامید.

وی پیش بینی کرد قیمت سکه تا یک ماه آینده روند نزولی ملایمی را طی کند و بعد از آن با یک شوک قیمتی که نرخ سکه را به زیر 10 میلیون تومان می رساند،روبرو خواهد شد.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز