قیمت سهام در محدوده ارزندگی است

با تحولاتی که  طی  روزهای آخر معاملاتی هفته گذشته در بورس اتفاق افتاد و روند کاهشی که پیش از آن در قیمت سهام روی داده بود، به نظر می رسد قیمت سهام در بسیاری از نمادهای بازار در محدوده ارزندگی قرار گرفته است.

به گزارش کاماپرس، فردا روز جدیدی برای سرمایه گذاران بورسی است تا با تحلیل شرایط و وضعیت بازار و سهام های مختلف، رقابت خود را برای کسب سود بیشتر از بازار سرمایه بعد از تعطیلی 4 روزه این بازار پیگیری کنند.

آنچه در این میان از اهمیت فراوانی برخوردار است این که کدام سهام در قیمت کف و جذاب قرار دارد چرا که در بورس نیز همچون بازارهای دیگر بخش مهمی از سودآوری به خرید مناسب و در قیمت کف، شکل می گیرد و فروش به موقع نیز تکمیل کننده یک خرید ارزنده خواهد بود.

گزارش دنیای اقتصاد بیان گر جزئیاتی از بازار بورس است که می تواند سرمایه گذاران بورسی را در انتخاب سهام ارزنده کمک کند. در این گزارش آمده است: قیمت سهام در بورس تهران به محدوده ارزندگی رسیده است. همزمان با پذیره‌نویسی صندوق ETF «دارا دوم» سهام پالایشگاهی‌ها در محدوده جذاب قیمتی قرار دارند و به اعتقاد کارشناسان بازار سرمایه مسیر سهام دارای پتانسیل از سایرین تفکیک می‌شود.

بازار پرحجم و مثبت در هفته آینده

راز آسمان پایتخت

یاسر شریعت کارشناس بازار سرمایه، روند جریان معاملاتی طی هفته آتی را پر حجم اما مثبت دانسته و اظهار کرده است: خیلی از شرکت‌های حقوقی که به صورت حمایتی وارد بازار شده و خرید کردند به دلیل شارژ منابع و آمادگی برای ورود مجدد احتمالا بخشی از منابع را از بازار خارج کنند. هفته آینده سه‌ روز کاری خواهیم داشت و این موضوع می‌تواند حجم بازار را تحت تاثیر قرار دهد و تا حدودی کاهشی کند.

او افزود: به طور معمول زمانی که بازار به ثبات نسبی می‌رسد مجددا به کف قبلی (یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد) باز‌می‌گردد. در صورتی که کف قبلی شاخص محکم تشخیص داده شود در روند بعدی یقینا با قدرت بیشتری حرکت خواهد داشت.

به اعتقاد شریعت، اکنون بازار به ثبات نسبی رسیده و روند حرکتی گروه‌ها از یکدیگر تفکیک خواهد شد.  این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به میزان اثر‌گذاری پذیره‌نویسی «دارا دوم» در معاملات بورس تهران گفت: به‌دلیل افت قیمتی که در گروه پالایشی رخ داد، احتمال افزایش استقبال از این صندوق بیشتر خواهد شد. از طرفی تخفیف ۲۰ درصدی نسبت به قیمت پایانی روز سه‌شنبه می‌تواند موجب جذابیت صندوق شود.

روند افزایشی بورس دور از ذهن نیست

ندا کریمیان کارشناس دیگر بازار سرمایه نیز به دنیای اقتصاد گفته است: تداوم روند افزایشی دور از ذهن نیست اما به مرور عرضه‌ها رو به افزایش خواهد گذاشت و نمادی که رشد قیمتی نداشته باشد ناگزیر با صف فروش رو‌به‌رو خواهد شد. متاسفانه این روز‌ها تعادلی در بازار وجود ندارد، شاید مهم‌ترین نیاز این روزهای بازار سرمایه رسیدن به تعادل است.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز