قیمت روز دلار 24 بهمن 1401/ تلاش بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز

لست سکند

قیمت دلار بعد از دو روز کاهش پی در پی سرانجام اندکی در کانال 42 هزار تومانی پیشروی کرد. امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز قبل 21 تومان بالا رفت و به مرز 42 هزار و 992 تومانی رسید. قیمت دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با روز گذشته 21 تومان بالا رفت و در محدوده 42 هزار و 992 دلاری قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این روزها بانک مرکزی به دنبال پیگیری راهکارهایی برای توقف رشد قیمتی دلار است. در همین راستا بانک مرکزی بار دیگر روش جدیدی را پیگیری خواهد کرد تا بتواند بازار ارز را در دست بگیرد. شب گذشته محمدرضا فرزین، رئیس بانک مرکزی، در سومین گفت و گوی تلویزیونی اعلام کرد که برای روزهای دوشنبه عرضه‌های جدیدتری به وجود خواهد آمد و در عراق و ترکیه هم ارزهای جدیدی عرضه خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

وعده‌های دوباره فرزین برای کاهش قیمت دلار

فرزین مجددا شب گذشته به متقاضیان ارزهای مختلف وعده داد که بازار کنترل خواهد شد و قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین فرزین درباره راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا در اوایل هفته آینده خبر داد. طبق اعلام قبلی، قرار بر راه اندازی این بازار در نیمه اول بهمن ماه بود، اما به دلیل مشکلات زیرساختی هنوز این مرکز راه اندازی نشده و تلاش برای به کارگیری آن در هفته آینده است. طبق گفته رئیس بانک مرکزی، تلاش برای کاهش تمرکز متقاضیان انواع ارز در بازار آزاد است.

امروز نرخ پوند و یورو در مدار کاهشی قرار گرفت. قیمت پوند در روز جاری 165 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 51 هزار و 706 تومانی رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با روز گذشته 6 تومان کم شد و در محدوده 45 هزار و 872 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز