قیمت روز آهن آلات 12 مرداد 1401 / چه عواملی بر نرخ این محصولات موثرند؟

عدم وجود ثبات در قیمت میلگرد و آهن‌الات، امروزه به یک دغدغه برای فعالان مسکن و صنعت تبدیل شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این محصولات، جزو محصولات استراتژیک به شمار می‌روند و از این رو، پیش‌بینی قیمت میلگرد و آهن برای هر سال، اهمیت زیادی دارد. اما قیمت آهن‌آلات به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. از یک سو، میزان عرضه و تقاضای بازار تاثیر زیادی در تعیین قیمت آهن آلات دارد به طوری که با افزایش تولید و عرضه قیمت‌ها کاهش می‌یابد. از سوی دیگر، این نیاز صنایع وابسته است که قیمت میلگرد و آهن را تعیین می‌کند. هرقدر خودروسازی، پتروشیمی، بسته‌بندی و… فعالیت بیشتری داشته باشند، تقاضای آن‌ها برای این محصولات بیشتر می‌شود.

اما نباید فراموش کرد، اقتصاد کشور ما به قیمت دلار و نوسانات ارزی نیز وابسته است و از این رو، با افزایش هزینه واردات مواد اولیه، قیمت آهن آلات افزایش خواهد یافت. تاثیر نرخ تورم بر تخمین قیمت آهن آلات را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

گفتنی است که حدود 15 درصد از قیمت آهن‌آلات وابسته به قیمت نفت است!

آریاک سفر

از دیگر عوامل موثر در قیمت این محصولات، عوارض صادرات آن‌هاست که هرچقدر بیشتر باشد، قیمت محصولات نیز بالاتر می‌رود. همچنین به‌طور معمول، صادرات و واردات تحت تاثیر تغییر و تحولات سیاسی کشورها قرار دارد. نباید از یاد برد که دوره‌های زمانی مختلف نیز روی قیمت آهن آلات و میلگرد موثر هستند به گونه‌ای که تعطیلات، تغییرات آب‌وهوایی، بلندی روز در فصول مختلف و برخی از شرایط زمانی دیگر در میزان تولید آهن‌آلات و در نهایت قیمت نهایی آن‌ها تغییر ایجاد خواهند کرد. مثلا در زمستان به دلیل سردی هوا، میزان ساخت‌وساز کاهش پیدا می‌کند و این موضوع باعث تغییر و تحول در قیمت آهن آلات می‌شود.

قیمت روز آهن آلات پرمصرف

قابل توجه است که در هر سال، مصوبات وزارت صمت، سیاست‌های بورسی، بودجه تخصیص یافته به بخش عمرانی توسط مجلس و بسیاری از عوامل غیرقابل پیشبینی دیگر، نرخ میلگرد و آهن را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. با این وجود، در ادامه این مطلب، قیمت روز آهن آلات مختلف ارائه می‌شود؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز