قیمت دلار در یک قدمی کانال 26 هزار تومانی

قیمت دلار در حال حاضر بسیار به کانال 26 هزار تومانی نزدیک شده است. این ارز خارجی با کاهش قیمتی 189 تومانی نسبت به دیروز به مرز 27 هزار و 144 تومانی رسید. به نظر با توجه به سرعت کاهش قیمتی دلار، ریسک معاملاتی آن بسیار بالا رفته و معامله گران بزرگ رفتار محتاطانه‌ای را پیش گرفته‌اند.

به گزارش کاماپرس، اخبار منتشر شده پیرامون احیای زودهنگام مذاکرات برجام، بازار شایعات در این خصوص را داغ کرده است. با وجود اینکه بسیاری از فعالان به طولانی و پیچیده بودن فرآیند برجام تاکید می‌کنند، اما شایعه‌ای در بازار ارز پیچیده که در صورت به سرانجام رسیدن مذاکرات وین، قیمت دلار تا 20 هزار تومان هم کاهش پیدا می‌کند! صرف نظر از مسائل مهم و اثرگذار در این حوزه، مثل نقدینگی، کسری بودجه و…، در صورتی که شایعات بتواند بر بازار اثر بگذارد، فروشندگان زیادی روانه بازار خواهند شد و قیمت دلار به صورت موقتی و مصنوعی پایین خواهد آمد.

آریاک سفر

تاکتیک‌هایی برای جلوگیری از ضرر معامله گران ارزی

در این شرایط بازار، تحلیلگران ارز دو روش مناسب را برای جلوگیری از ضرر دارندگان دلار مطرح می‌کنند. دسته‌ای از تحلیلگران معتقدند که معامله گران تا زمان روشن شدن مذاکرات هسته‌ای بهتر است که دست به انجام معاملات خاص نزنند و بیشتر تماشاچی وقایع بازار باشند. در مقابل عده‌ای دیگر بر این باورند که معامله گران باید خرید و فروش‌های سریع را در دستور کار خود قرار دهند و از سودهای جزئی هم استفاده ببرند. در واقع تحت این شرایط هم از نوسانات قیمت دلار بهره مند شوند.

دیگر ارزهای خارجی مهم مانند پوند و یورو هم با کاهش قیمت مواجه هستند. قیمت پوند نسبت به دیروز 314 تومان کم شده و به مرز 36 هزار و 905 تومانی رسیده است. نرخ یورو هم در مقایسه با روز قبل کاهش 248 تومانی داشته و در محدوده 31 هزار و 376 تومانی قرار دارد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز