قیمت دلار در شیب سقوط قرار گرفت

لست سکند

افزایش تنش اقتصادی بین آمریکا و چین و ثبت رکوردهای جدید ابتلا و فوت بر اثر کرونا در آمریکا در کنار بلاتکلیفی بسته محرک های اقتصادی کسب وکارها در آمریکا موجب تضعیف قیمت دلار و قرار گرفتن آن در شیب سقوط شده است.

به گزارش کاماپرس، سیگنال های کاهشی ارزش دلار در برابر سایر ارزهای بین المللی هر روز در حال پررنگ تر شدن است و این امر را می توان در عقب نشینی شاخص دلار در بازارهای جهانی نیز مشاهده کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها قیمت دلار در بازار آزاد ایران نیز امروز چهارشنبه 28 آبان ماه کاهشی بوده و با 200 تومان کاهش به ۲۵,۹۰۰ (بیست و پنج هزار و نهصد ) تومان رسیده است. در واقع دلار امروز با کاهش ۰.۷۸ درصدی یک کانال سقوط کرده است.

تازه ترین گزارش ها از وضعیت دلار حکایت از آن دارد که سرمایه گذاران ارزی طی روزهای اخیر تمایل کمتری به خرید دلار نشان داده اند به نحوی که شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۴۳۳ واحد بسته شده است .

بنا به اعلام ایسنا، دلار در برابر فرانک سوئیس نیز عقب نشینی کرده به نحوی که نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۸ دلار اعلام شده است. لازم به ذکر است نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.

راز آسمان پایتخت

تعطیلی کرونایی مانع ریزش شدید دلار در ایران

معامله گران بازار ارز ایران علاوه بر رصد تحولات ارزی در دوبی، استانبول و هرات نیم نگاهی نیز به نوسان های شاخص ارزش دلار دارند که طی هفته های اخیر اغلب منفی بوده و قیمت دلار در بازارهای جهانی در شیب نزولی قرار داشته است.

تضعیف دلار در بازارهای جهانی در کنار تغییر سیاست های آمریکا در دوره بایدن می تواند عوامل کاهنده قیمت دلار در بازار ارز ایران باشد. در مقابل آنچه از ریزش قابل توجه ارز در بازار داخلی تا حدی ممانعت می کند موضوع تعطیلی مشاغل به دلیل کرونا است که رکود و تضعیف ریال را در پی دارد.

شایان ذکر است دلار در برابر ارزهای آسیایی نیز عقب نشینی کرده است به نحوی که در معاملات امروز بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۹ درصد کاهش به ۱۰۴.۲۲۷  ین رسید. ضمنا نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۵۶ یوان چین اعلام شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قیمت دلار در شیب سقوط قرار گرفت

  1. حجت اله گفته:

    باید به زیر 8000هزار تومان برسدبعد خوشحال شویم اول بهار است دولت نمیتواند خواسته های مردم را جواب بدهد چون چرخه کالاهای اسقات چین وشرقی وکالاهای بدون ضمانت را نمیتواند آقایان جمع جور نمایند اول باید کالاهای ضمانت دار درتمام لیست ها وارد شود با نظارت گمرکات سپس کالاهای تولید داخل که مرغوب است از ورود کالای مشابه پرهیز شود وکالاهای ضعیف با نظارت دولت کمک شوند تا کیفیت بالا رود در غیر این صورت از چرخه تولید خارج شوند وبه بخشهای دیگر رسیدگی شودمثلا ماشین و وسایل منزل وموتورهای آب شیرین کن وغیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز