قیمت دلار ، عامل ریزش شاخص کل بورس

ریزش شاخص کل بورس شدیدتر از گذشته ادامه پیدا کرد و با سقوط 10 هزار و 800 واحدی نسبت به روز گذشته به مرز یک میلیون و 455 هزار واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش 5 هزار و 897 واحدی به 414 هزار و 683 واحد رسید. به نظر کاهش نرخ دلار نقش قابل توجهی در این روند نزولی داشته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بازار بورس امروز شاهد یک میلیون و 294 هزار و 282 معامله به ارزش 225 هزار و 630 میلیارد ریال بود. نمادهای «فملی»، «فولاد» و «همراه» بیشترین اثر منفی را در شاخص کل بورس امروز داشتند.

علی رغم افزایش قیمت‌های جهانی موثر در بازار سرمایه، شاخص بورس نه تنها رشد نداشته بلکه افت را هم تجربه کرده است. سینا سلیمانی، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با بورس نیوز بیان کرده که این روزها بازار سرمایه در بلاتکلیفی به سر می‌برد و منتظر ثبات قیمت دلار است. در واقع قیمت دلار مشخص خواهد کرد که آیا موج صعودی دیگر در گروه‌های لیدر بازار شکل خواهد گرفت یا باید در این بخش‌ها به ذخیره سود پرداخته و به دیگر سهم‌ها متمایل شد.

آریاک سفر

توصیه مهم به خریداران سهام

به گفته سلیمانی، طی سه ماهی که بازار سرمایه شیب صعودی داشت، گروه‌هایی مثل سنگ آهنی‌ها رشد زیادی را تجربه کردند. حتی با قیمت 30 هزار تومانی دلار هماهنگ شدند. اما بعد از رسیدن به نقطه مقاومتی و زمان اصلاح سهم‌ها، با توجه به ترس قبلی سهامداران، کل سهم‌ها وارد فاز اصلاح شدند. به عقیده سلیمانی اصلاح کل سهم‌های بازار دلیل روانی دارد، چون بیشتر آن‌ها در سه ماهه رشد بورس، تغییر مثبتی نداشته و اتفاقا دارای پتانسیل‌هایی برای رشد بودند.

این کارشناس بازار سرمایه، همچنان بورس را محل مناسبی برای سرمایه گذاری می‌داند. اما معتقد است متقاضیان باید با نگاه تحلیلی اقدام به انتخاب سهم و خریداری آن کنند. در واقع بهتر است افراد با مطالعه و بررسی گزارش شرکت‌ها و صورت مالی‌های منتشر شده، سرمایه گذاری کنند.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز