قیمت اولین خودروی برقی ایرانی مشخص شد

خودرو هاچ بک تمام برقی اکسیژن تا پایان سال 1400به مرحله تولید انبوه می رسد.

به گزارش کاماپرس، خودروی برقی اکسیژن ساخت شرکت خودروسازان جنوب است. اکسیژن با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته، ساخته شده و قرار است نسخه اولیه و آزمایشی آن بزودی رونمایی شود.خودروسازان جنوب، اولین شرکتی است که توانسته از وزارت صمت، برای ساخت خودروهای برقی، پروانه بهره‌برداری بگیرد.

اولین خودروی برقی که خودروسازان جنوب ساخت، هاچبکی بنام مینور (Minor) بود که در سال 1390 معرفی شد. مینور در دو نسخه هاردتاپ و سافت‌تاپ در ایران رونمایی شده بود و حتی تعداد محدودی از آن نیز به تولید رسید که البته در اختیار شرکت‌ها گذاشته شد و پلاک ملی نگرفتند.

اکسیژن با دو پکیج باتری

خودرویی که از تنها تصویر لو رفته آن، کاملا واضح است که با همان شکل و شمایل مینور طراحی شده و فقط سپر و جلوپنجره‌اش را تغییر داده‌اند. هم‌اکنون میزان داخلی‌سازی خودرو برقی اکسیژن به 80% رسیده است؛ این یعنی مجموعه نرم‌افزار و حتی پکیج باتری‌های آن در داخل کشور، تولید شده است. عمر باتری‌های خودرو اکسیژن، 3 هزار سیکل خواهد بود. بنابراین باید هر 8 سال، باتری‌های آن تعویض شود.

راز آسمان پایتخت

قرار است خودرو اکسیژن، با دو پکیج باتری به تولید برسد؛ پکیج اول که ارزان‌تر است، اجازه می‌دهد تا 85 کیلومتر برساعت سرعت بگیرد و با یکبار شارژ نیز حدود 220 کیلومتر جابجا می شود.اما در پیکج دوم که هزینه بیشتری دارد، با یکبار شارژ، مسافتی در حدود 300 کیلومتر را طی می کند و حداکثر سرعت‌ را نیز به 110 کیلومتر برساعت می رساند.
همچنین عمر مفید موتور برقی استفاده شده در خودرو اکسیژن، معادل 20 سال برآورد شده است.

قیمت خودرو اکسیژن

آنطور که رسانه‌ها خبر داده‌اند، قیمت تمام شده خودرو برقی اکسیژن حدود 8500 دلار است. که یعنی در صورت رسیدن به مرحله تولیدانبوه، قیمتش نمی‌تواند کمتر از 200 میلیون تومان باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

به گزارش باما، با توجه به تسهیلات خرید خودروهای برقی، عمر بالای موتور الکتریکی، عمر بالای باتری، و همچنین مزایای جانبی خودروهای برقی مثل معافیت از پرداخت مالیات، تردد رایگان در محدوده طرح ترافیک و نداشتن هزینه‌های جانبی مانند بنزین، تعویض روغن و فیلتر و … هنوز هم خودرو برقی اکسیژن، شانس موفقیت در بازار ایران را دارد.

مرتبط با : خودروسازان جنوب
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

35 دیدگاه برای “قیمت اولین خودروی برقی ایرانی مشخص شد

  1. داود گفته:

    تازمانی که صنعت خودرو سازی در ایران انحصار دولت است
    هیچوقت .هیچکاه.هرگز رشد نخواهد کرد روز ب روز بدترم میشه بجایی میرسه ک مردم میرم الاغ سوار میشن بجای ماشین اگه اینطور نشد هرچی خواستین بمن بگین.

  2. علی گفته:

    قیمتش زیاده . اگر با پراید عوضش کنن یعنی پراید رو متوقف کنن و اینو جاش بیاورند خیلی خوب میشه.

  3. ; ) گفته:

    طراحی افتضاهی داره حال آدم بهم میخوره وقتی میبینتش کلا از ترکیب رنگ گرفته تا بدنه و …
    ولی امید وارم بهترش کنن

    • «» گفته:

      ببخشید شما برین بعضی از شرکت های خوب و موفق رو ببینید مثل شرکت های کره ای مدل ماشین هاشون این مدلی هست ولی تازه این اولین ماشین برقی داخل ایران هست اولین ماشین بنزینی چی بود پیکان بود بعد حالا رسیدیم به ماشین هایی مثل دنا و شاهین که طراحیشون واسه خود ایران هست

      • وحید گفته:

        اگه بجای الگو گرفتن از ماشین‌های شرق آسیا ( که هنوز هم خیلی‌هاشون زشتند مثل خاور هیوندای با کله‌ی کوچیکش) از ماشین‌های غربی مثل مازاراتی، بوگاتی، لامبورگینی و … الگو میگرفتن ضرر می‌کردند؟!

  4. مهدی گفته:

    افرادی هم هستند که دائما در تمام جنبه های زندگی در حال منفی بافی هستند!
    ماشین های برقی نیاز شهر بزرگ تهران هستند و همین حالاش هم دیر هست… بنابراین لطفا خواهشا هرچه سریعتر به بازار بیارید…

  5. ابراهیم گفته:

    سلام

    خیلی ابتدایی شروع کردن ولی اگه حمایت بشن و پیگیری کنن، بهتر از این میشه هم طراحی ماشین هم قیمتو میگم.

  6. «» گفته:

    ببخشید شما برین بعضی از شرکت های خوب و موفق رو ببینید مثل شرکت های کره ای مدل ماشین هاشون این مدلی هست ولی تازه این اولین ماشین برقی داخل ایران هست اولین ماشین بنزینی چی بود پیکان بود بعد حالا رسیدیم به ماشین هایی مثل دنا و شاهین که طراحیشون واسه خود ایران هست

  7. قائم گفته:

    سلام خداوکیلی بعضی ها خیلی بی انصاف و بدبین هستند الان اگر می گفتند این خودروها ساخت کره یا ژاپن هست همین معترضین به به چهچه راه می‌انداختند.آخه بی وژدان ها این دو نمونه که هم طراحی اش بسیار خوب و هم رنگ آمیزی اش خوبه و مسلما در تولیدات بیشتر با رنگ ها و طرح های متنوع بیشتری مواجه خواهیم شد و برای شروع هم خیلی عالی و بی نظیر هست دست همه دانش پژوهان و مخترعین ایرانی درد نکنه دمتونم گرم

    • وحید گفته:

      اولا وژدان نه «وجدان»
      ثانیا خودروهای پیشرفته کره و ژاپن اکثرا زشت هستند
      ثالثا هرچه پول بدی آش میخوری، هرچقدر روی ظاهر ماشین‌ها کار کنند استقبال هم بیشتر میشه

  8. هری پاتر گفته:

    خودرو برقی اگه تا پایان سال ۱۴۰۰ به بازار بیاد ، اونم با قیمتی حدود ۶۰ الی ۹۰ میلیون ، پرطرفدار و پرفروش خواهد شد ، اما اگه بخواد حتی ده میلیون از این قیمت‌هایی که گفتم بیشتر بشه ، پروژه با شکست روبرو خواهد شد.شک نکنید.

  9. محمد گفته:

    اگ بیشتر از ۲۰۰میلیون داشتم باش قوطی کبریت برقی نمیخریدم باش پژو پارس یا زانتیا میخردیم .به جای اینکه ب فکر جونا باشن و قیمتش حداکثر ۵۰میلیون باشه .میگید بالای ۲۰۰میلیون😐😐😐حالتون بد خرابه

  10. آرمان گفته:

    200 میلیون که بهش نمیخوره ولی هرچی باشه از ماشینای پراستهلاک بنزینی بهتره منکه حاضرم 200میلیون یکی ازینا بخرم ای کاش خودروهای برقی روز دنیا چه ارزون چه گرون واردات میشد

  11. محمود گفته:

    الآن چرا از آقای جمشید آرین که اولین خودروی الکتریکی جهان را در ایران تولید کرد درسال 83خیلی بهتر از اینا با کمترین قیمت .چرااز اون دعوت نمیشه دوباره بیاد ‌خط تولید روراه بندازه.

  12. رضا گفته:

    ماشین دونفره کاملا ایرانی بعد 8500 دلار؟؟ یا ایرانی نیست یا قیمت گذاری دستوری میشه به دلار 🙂

  13. ماهرخ گفته:

    عزیزم اون وجدان هست نه وژدان مجید جان!
    امشب یک صفحه از ردش بنویس مشق شب
    چیزی که الان کسی نداره…

    • arash گفته:

      ماهرخ جان اون “از روش” هست نه “از ردش”
      امشب یه صفحه بنویس مشق شب
      یه صفحه هم از روی کلمه گذشت و چشم پوشی از اشتباه بنویس اینا هم خیلی کم شده این روزا

  14. مليكا گفته:

    شبيه ماشينهاى اسباب بازى بچه هاست ، قيافش بامزه است ، بياد من مى خرم با دخترم مى ريم مدرسه 🥰

  15. Goll Sadat گفته:

    مهمتر از طراحی مدل ماشین ، حفظ محیط زیست و سلامت جامعه است که با جلوگیری از آلودگی هوا باید هرچه زودتر و ارزونتر به تولید و فروش برسه طوریکه مردم تشویق به خریدن این ماشینها بشن ، همینطوریشم دیر شده ولی باید برای بحران آلودگی طرح فروش خودروی برقی با قیمت ارزون و مناسب هرچه سریعتر به اجرا برسه ، بعدن راجع به مدلش میشه اصلاحاتی انجام داد . نظر بنده رو جدی بگیرین صددرصد نتیجه خواهد داد .

  16. مسعوده گفته:

    من این خودرو رو پسندیدم زنانه و دوستدار محیط زیست است و مناسب من .الان هم حاضرم پیش خرید کنم

  17. افق گفته:

    عالیه این ماشین منم دوسش دارم،هم خوشگله ، هم هوارو آلوده نمیکنه،هم راحت جاپارک پیدا میشه براش،برای خرید و سرکار و دانشگاه و پارک عالیه،کاش زودتر بیاد ولی با قیمت مناسب

  18. محمد گنجی گفته:

    به نظرم اگر چه در طراحی ظاهر این ماشین باید اهل فن دقت بیشتری داشته باشن تا مردم وقتی زن و بچه اش را سوار میکنه خجالت نکشه !
    بعدش قیمت را بسیار پایین بیاورند و دولت بابت تولید سوبسید بده
    کار درست و بجایی است امیدوارم داخل شهر بجای پمپ بنزین جایگاه شارژ بسازن و برق دوباره سوبسیدی دولت پشتیبانش باشه الودگی شهرهای بزرگ رخت بربندد
    منتظر این روز به امید خدا هستیم موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز