قیمت‌ گذاری دستوری بازار لوازم خانگی را هم خراب کرد

لست سکند

از این به بعد قرار است کیفیت قطعات به کار رفته در لوازم خانگی تعیی شده و با توجه به این کیفیت، قیمت گذاری انواع لوازم خانگی انجام شود.

به گفته دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به ارزیابی و رتبه‌بندی قطعه‌سازان لولزم خانگی، قراردادی میان انجمن و شرکت استاندار منعقد شده تا کیفیت قطعات مشخص شود؛ به این ترتیب خریداران پس از بررسی سطح کیفیت و قیمت با آگاهی کامل محصولات مورد نیاز خود را از بازار لوازم خانگی خریداری کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از اقتصاد24،  عباس هاشمی گفت: در ارزیابی قطعه محصولات برخی فاکتورها دخیل هستند، محصولات به A+، B و… تقسیم شده، پس از رتبه‌بندی آن‌ها جایگاه شرکت سازنده مشخص می‌شود. همچنین این رتبه‌بندی سبب  می‌شود سازنده‌ها کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند.

اخبار بازار لوازم خانگی را دنبال کنید:

راز آسمان پایتخت

هاشمی افزود: قطعات بی‌کیفیت و ارزان در محصولات لوازم خانگی از ضعف بزرگ آن‌هاست. با توجه به توان خرید کم، تولیدکنندگان نباید کیفیت محصولات را کاهش دهند، می‌توانند قابلیتی که کمتر از آن استفاده می‌شود را حذف کرده، و به جای آن از قطعات مرغوب و باکیفیت استفاده کنند.

ثبات قیمت لوازم خانگی امکان‌پذیر است؟

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از قیمت‌گذاری دستوری انتقاد کرد و ادامه داد: تولیدکنندگان تحت فشار قیمت مواد اولیه هستند، زیرا فرقی ندارد از بازار داخلی یا خارجی قطعات خود را خریداری کنند و قیمت‌ها همسان است.

این موضوع طی زمان هم باعث کاهش کیفیت و هم کاهش بی‌انگیزگی تولیدکنندگان می‌شود. با اوضاع کشور مثل گرانی،، تورم و… اصلا نمی‌توان انتظار ثابت ماندن لوازم خانگی داشت. قیمت‌گذاری باید بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا صورت بگیرد تا شرایط به حالت ثبات برسد.

مرتبط با : انجمن صنایع لوازم خانگی ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز