قرعه کشی کوئیک اس در روستای کوئیک کرمانشاه انجام شود!

لست سکند

درحالی که 4 سال از انتخاب نام کوئیک به عنوان مدل یکی از محصولات سایپا می گذرد، کشمکش میان این شرکت خودروساز و فرهنگستان زبان و ادب فارسی درباره فارسی یا انگلیسی بودن این نام همچنان ادامه دارد و مخاطبان ما نیز پیشنهاد برگزاری قرعه کشی کوئیک در این روستا را مطرح کرده اند.

به گزارش کاماپرس، اسفند سال 95 از خودروی کوییک سایپا رونمایی شد و از همان زمان انتقادها درباره معنی کوییک از سوی فرهنگستان زبان و ادب فارسی بالا گرفت؛ حالا پس از گذشت 4 سال و در حالی که سایپا دور جدیدی از پیش فروش کوییک را آغاز کرده دوباره شاهد انتقادها از این نامگذاری هستیم، در این میان برخی مخاطبان کاما پرس نیز با تماس با ما پیشنهاد می کنند که برای اتمام این جار و جنجال ها، مراسم دور جدید قرعه کشی کوئیک در روستای کوئیک کرمانشاه برگزار شود و یا از اسامی برندگان این قرعه کشی به صورت نمادین در این روستا رونمایی شود. این پیشنهاد گرچه بیشتر به طنز مطرح شده و اجرای آن برای سایپا دردسرساز است اما می تواند این روستا و خودروی کوئیک را بیش از پیش به ایرانیان معرفی کند.

دعوت اعضای فرهنگستان به مهمانی در روستای کوئیک

البته شرکت سایپا در همان سال 95 و با افزایش انتقادها نسبت به انتخاب نام کوئیک به عنوان مدل یکی از محصولاتش توضیح داد که کوئیک نام یکی از روستاهای استان کرمانشاه است و انتظار هم می رفت که با پاسخگویی مسوولان این گروه خودروساز همه چیز تمام شده باشد اما چند روز پیش، دوباره کانال تلگرامی فرهنگستان زبان و ادب فارسی نسبت به انتخاب این نام واکنش نشان داد.
این بار شرکت سایپا برای کاهش دوباره انتقادها علاوه بر ارائه مجدد توضیحات در این زمینه، از اعضای فرهنگستان زبان و ادب فارسی درخواست کرد که برای 4 روز مهمان این شرکت خودرو ساز در روستای زیبای کوییک باشند تا شاید این ماجرا پایان یابد.

تایید روستاهایی با نام کوییک توسط سازمان نقشه برداری

راز آسمان پایتخت

ناگفته نماند که سازمان نقشه‌برداری کشور وجود روستاهایی به نام «کوییک» را تایید کرده است.
در حالی که فرهنگستان زبان و ادب فارسی دوباره به نام‌گذاری خودرو ایرانی «کوییک» که انتقاد کرده و آوای آن را شبیه لفظ انگلیسی quick (به معنی تند و سریع) و یک واژه‌ای غیرایرانی و غیرفارسی خوانده است؛ با مراجعه به «پایگاه ملی نام‌های جغرافیایی ایران» درخواهید یافت که 9 روستا، 3 کوه، یک محله و یک مسیل به این نام در استان‌های کرمانشاه، کردستان، هرمزگان و آذربایجان غربی وجود دارد.
اطلاعات «پایگاه ملی نام‌های جغرافیایی ایران» وابسته به سازمان نقشه‌برداری کشور حاکی از آن است که در استان کرمانشاه، ۵ روستا با نام‌های تپه کوئیک، کوئیک حاتمی، کوئیک حسن، کوئیک سیفوری و کوئیک مجید وجود دارد.

 

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز