قرعه کشی خودرو لغو نشد ؛ شیوه عوض شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ابتدای زمستان سال قبل بود که وزیر صمت وعده داد از سال 1401 بساط قرعه کشی خودرو جمع می‌شود.

به گزارش کاماپرس، هرچند بسیاری از کارشناسان این ادعای وزیر را غیرممکن می‌دانستند اما وزیر تازه‌کار بارها بر این برنامه خود تاکید کرد و گفت: با افزایش تولید خودرو در سال جدید، نیازی به قرعه کشی نیست.
با آغاز سال جدید، خودروسازانی که وابستگی زیادی به دولت و وزارت صمت دارند، برخلاف نظر سیدرضا فاطمی امین دوباره برای فروش خودروهای خود به قرعه کشی رو آوردند. با کلید خوردن قرعه کشی‌ها، این سئوال در ذهن مصرف‌کنندگان ایجاد شد که پس چرا وعده وزیر دولت سیزدهم محقق نشد؟

فشارها و سئوال‌ها باعث شد روز گذشته فاطمی امین با صدور بخشنامه‌ای خطاب به سازمان حمایت، به جای حذف قرعه کشی خودرو، شیوه انجام آن را عوض کند.

راز آسمان پایتخت

خودروسازها دیگر حق قرعه کشی ندارند

با دستور جدید وزیر صمت، خودروسازان باید محصولات خود را فقط در سامانه‌ای که توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ایجاد می‌شود، عرضه کنند. وزارت صمت هدف این تغییر را ایجاد شفافیت و امکان عرضه عادلانه‌تر برای تمام خودروهای تولیدی اعلام کرده است.

در بخشنامه روز گذشته فاطمی امین هیچ اشاره‌ای به زمان دقیق لغو قطعی قرعه کشی خودرو نشده است. در این بیانیه آمده است: بدیهی است اصلاح ساختار یک رویه صنعتی آن‌ هم در موضوعی مانند تولید خودرو، فرآیندی یک‌شبه یا یک‌ماهه نیست، بلکه روندی حداقل میان‌مدت و نیازمند برنامه‌ریزی، تأمین قطعات و آمادگی خط تولید برای افزایش تولید است؛ اگرچه با توجه به حساس‌بودن این موضوع برنامه‌ریزی برای انجام آن در کوتاه‌ترین زمان، انجام‌شده است اما باز هم روندی زمانبر خواهد داشت.

یک خودرو برای 1200 نفر

بخشنامه وزیر صمت در حالی صادر شد که در اولین هفته اردیبهشت ماه، سی‌و هفتمین مرحله فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو با مشارکت چهار میلیون و ۷۹۴ هزار و ۱۶۶ متقاضی برای خرید ۴۰۰۰ دستگاه خودرو برگزار شد. براین اساس، به ازای هر یک دستگاه خودرو، ۱۲۴۳ نفر متقاضی وجود داشت.
انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز