قرعه کشی ایران خودرو و سایپا؛ عمیق شدن فساد در بازار خودرو به اسم ساماندهی

آنچه وزارت صنعت و شواری رقابت تحت عنوان ساماندهی بازار خودرو طی ماه های اخیر انجام داده اند – خصوصا قرعه کشی ایران خودرو و سایپا – به اعتقاد بسیاری از متقاضیان خودرو و کارشناسان اقتصادی، ساماندهی این بازار نیست بلکه یک روش ناموفق برای فساد زدایی از این بازار است.

به گزارش کاماپرس، شرکت در قرعه کشی هایی که در ماه های اخیر تقریبا به صورت هفتگی درآمده به تفنن تکراری بسیاری از مردم تبدیل شده است. این تفریح دسته جمعی البته می تواند سودهای هنگفت برای صاحبان شانس و اقبال به همراه داشته باشد اما بسیاری از متقاضیان واقعی خودرو را هم از حق داشتن یک وسیله نقلیه معمولی محروم کرده است.

قیمت گذاری دستوری اشکال اصلی بازار خودرو است

یک اقتصاددان و کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه قرعه‌کشی برای ثبت‌نام خودرو عجیب‌ترین سیاست برای مدیریت بحران در بازار بوده است،گفت: متاسفانه مسئولان  نمی‌پذیرند که اصل اشکال قیمت‌گذاری دستوری بوده و همین مسئله زمینه را برای فساد فراهم کرده است و نمی‌توان با ارائه راه‌حل‌های عجیب و غریب این فساد را ریشه‌کن کرد.

بنا به اعلام باشگاه خبرنگاران وی با زیر سوال بردن قرعه کشی به عنوان یک روش مطلوب برای فساد زدایی از بازار خودرو،  ادامه داد:در شرایطی که به ریشه های فساد توجهی نشود به اجبار روش‌های ابتکاری و خنده‌دار اجرا می شود.

راز آسمان پایتخت

حذف قیمت از سایت ها به نفع دلالان است

مهدیه ضیائیان افزود: قرعه‌کشی حتی برای مدتی کوتاه تسکین دهنده بازار نخواهد بود و فسادی که این روش ایجاد می‌کند تبعات زیادی برای بازار به همراه خواهد داشت. این روز‌ها بزرگ‌ترین مشکلی که چه در حوزه ملک و چه خودرو به وجود آمده این است که شفافیت را از بازار گرفته‌اند.

این کارشناس صنعت خودرو افزود:در گذشته اگر قرار بود مصرف ‌کننده واقعی خودروی پراید خریداری کند در چند سایت اینترنتی جستجو می کرد و حدود قیمتبازار را به دست می آورد اما در حال حاضر قیمت‌ها از پلتفرم‌های آنلاین حذف شده است، در این شرایط واسطه ها و فروشندگان هر قیمتی که بخواهند در بازار اعلام می کنند.

شایان ذکر است با وجود انتقادات کارشناسان و مردم به قرعه کشی ایران خودرو و سایپا ، فردا شرکت ایران خودرو قرعه کشی جدیدی برای فروش محصولات خود انجام می دهد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قرعه کشی ایران خودرو و سایپا؛ عمیق شدن فساد در بازار خودرو به اسم ساماندهی

  1. حسرت گفته:

    آیا می دانیدروزانه چدگواهی نامه برای بچه ها بخصوص پسران -دختران وخانمهای پولدارها که چندین خودرو دارندصادرو با شرکت درقرعه کشی حق کسانی که خود وبچه هایشان درحسرت یک خودرو مدل پایین هم هستندمی گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز