فیات تیپو با ظاهر مدرن و جذاب روانه بازار ایران می‌شود (تصاویر)

فیات تیپو یکی از محبوب ترین خودروهای ایتالیایی به زودی وارد بازار ایران می شود.

به گزارش کاماپرس، بعد از انتشار خبر ورود فیات ۵۰۰ به بازار ایران، حالا نوبت فیات تیپو است که با ظاهری مدرن و جذاب در خیابان های ایران دیده شود. گفته می شود فیات تیپو را هم شرکت پارسیان موتور به بازار عرضه می کند.

این خودرو در سه کلاس سدان، استیشن و هاچبک به بازار جهانی معرفی شده است و قرار است در هفته های آینده در بازار ایران هم عرضه شود. البته هنوز زمان دقیق عرضه و قیمت قطعی این خودرو از طرف پارسیان موتور مشخص نشده است.

فیات تیپو با گیربکس ۶ سرعته و ۱۲۰ اسب بخار

گیربکس انتخابی برای مدل های ۱٫۴ لیتری از نوع شش دنده دستی است و در مدل ۱۲۰ اسب بخاری، قابلیت شتابگیری ۹.۸ ثانیه را فراهم می کند.
نسخه ۱.۳ لیتری دیزل فیات تیپو هم با گیربکس ۶ سرعته دستی حدود ۱۲ ثانیه پس از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف سوخت این مدل ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است.

آریاک سفر

نسخه ۱.۶ لیتری فیات تیپو هم دارای قدرت موتوری معادل ۱۲۰ اسب بخار است که با جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته، ظرف ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

خودرویی با ۶ کیسه هوای ایمنی

این خودرو ۶ عدد کیسه هوای ایمنی( راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده ای ) دارد و به سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کمکی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل ایستایی در سراشیبی، سیستم ضد لغزش، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم ISOFIX برای صندلی کودک مجهز است.

البته آینه‌های جانبی برقی گرم‌گن دار‌، صفحه نمایشگر لمسی لمسی ۵ اینچی ، فرمان الکتریکی حساس به سرعت، نمایشگر فشار باد لاستیک ، سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک ، نمایشگر ۳٫۵ اینچی TFT برای پنل ابزارها ، کروز کنترل ، آینه داخلی دید عقب از جنس الکتروکرومیک ، سنسور غروب و باران از دیگر تجهیزانت رفاهی این خودرو هستند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز