فوری/ دستگیری قاتل داریوش مهرجویی

حسین لامعی، مستندساز استوری یکی از مجریان و سردبیران صدا و سیما را بازنشر کرده است که در آن خبر دستگیری قاتل داریوش مهرجویی در لب مرز به طور غیررسمی اعلام شده است.

به گزارش کاماپرس، او در این استوری اشاره کرده است که اکانت تلگرام وحیده محمدی فر، همسر به قتل رسیده داریوش مهرجویی دقایقی قبل به صورت «Join شد» بالا آمد. این موضوع احتمال دسترسی پلیس به گوشی مرحومه محمدی فر را قوت می‌بخشد. طبق گزارش ها گوشی مقتول احتمالا در دست قاتل بوده است.

قتل داریوش مهرجویی و همسرش به قتل های ارعابی شباهت دارد

کامبیز نوروزی در یاداشتی در روزنامه اعتماد به این موضوع پرداخته است:

قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر به قتل‌های ارعابی شباهت دارد مقصود از قتل ارعابی قتلی است که کسانی غیر از مقتول یا مقتول‌ها را بترساند. در این نوع قتل، مقتول هدف اصلی قاتل نیست، بلکه ترساندن دیگران، یا حتی کل جامعه از چیزی با چیزهایی هدف اصلی قاتل است. در این نوع قتل‌ها قربانی از میان کسانی انتخاب می‌شود که بسیار مشهور و خوشنام بوده و نام‌شان ارزش خبری بالایی داشته باشد. قتل‌های ارعابی به شکل بمب خبری درآمده و افکار عمومی را به ‌شدت متوجه خود می‌کنند. انجام چنین قتل‌هایی به شکلی رخ می‌دهند که جنبه نمایشی آنها قوی و زیاد باشد.

راز آسمان پایتخت

در این فرم نمایشی غیر از شخصیت مقتول شیوه قتل هم اثرگذار است. هر اندازه قتل فجیع‌تر و خشن‌تر باشد، نمایشی‌تر است. در قتل‌های ارعابی فقط قاتل یا قاتل‌ها دخالت ندارند. کسان دیگر نیز وجود دارند که با طراحی عملیات قتل ارعابی دنبال ترساندن مردمند، به همین دلیل معمولا این نوع قتل‌ها را باید در زمره قتل‌های سازمان‌یافته تلقی کرد.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز