فهرست جدید پردرآمدترین ورزشکاران جهان منتشر شد

مجله فوربس ساعاتی پیش فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان را منتشر کرد. برخلاف تصویر بسیاری از ورزش‌دوستان صدرنشین این فهرست، نه لیونل مسی است و نه کریستیانو رونالدو. حتی از راجر فدرر و بسکتبالیست‌های حرفه‌ای ام.بی.ای نیز در صدر جدول خبری نیست.

به گزارش کاماپرس، امسال کانر مک‌گریگور مبارز 32 ساله ایرلندی با درآمد 180 میلیون دلار (معادل 4 هزار میلیارد تومان) از سایر ورزشکاران پردرآمد پیشی گرفت. او سال 2019 با درآمد 99 میلیون دلار در رده چهارم همین فهرست قرار داشت.
پس از مک‌گریگور، مسی و رونالدو به ترتیب با درآمدهای 130 و 120 میلیون دلار قرار دارند. داک پرسکات، بازیکن رشته فوتبال آمریکایی با درآمد 107.5 میلیون دلار در جایگاه چهارم قرار دارد.
فهرست 10 ورزشکار پردرآمد سال 2021 به شرح زیر است:
1- کانر مک‌گریگور با درآمد 180 میلیون دلار (ورزش: ام‌ام‌ای)
2- لیونل مسی با درآمد 130 میلیون دلار (ورزش: فوتبال)
3- کریستیانو رونالدو با درآمد 120 میلیون دلار (ورزش: فوتبال)
4- داک پرسکات با درآمد 107.5 میلیون دلار (ورزش: فوتبال آمریکایی)
5- لیبران جیمز با 96.5 میلیون دلار (ورزش: بسکتبال)
6- نیمار با درآمد 95 میلیون دلار (ورزش: فوتبال)
7- راجر فدرر با درآمد 90 میلیون دلار (ورزش: تنیس)
8- لوئیس همیلتون با درآمد 82 میلیون دلار (ورزش: اتوموبیل رانی فرمول 1)
9- تام بریدی با درآمد 76 میلیون دلار (ورزش: فوتبال آمریکایی)
10- کوین دورانت با درآمد 75 میلیون دلار (ورزش: بسکتبال)

حضور پررنگ آمریکایی‌ها

تعداد آمریکایی‌ها در فهرست پردرآمدترین ثروتمندان هر سال بیشتر از سایر ملیت‌ها است. سال قبل 6 نفر از 10 نفر ورزشکار پردرآمد جهان آمریکایی بودند. با اینکه امسال این تعداد به 4 نفر کاهش یافته اما باز هم آنها حضوری پرشمار دارند. شش ورزشکار دیگر این فهرست از ایرلند، آرژانتین، برزیل، سوئیس، انگلستان و پرتغال هستند.
به بیانی دیگر 6 ورزشکار از قاره آمریکا و 4 ورزشکار از اروپا در این فهرست حضور دارند و از ورزشکاران آسیایی و آفریقایی خبری نیست.

فوتبالیست‌های پردرآمد

آریاک سفر

مسی، رونالدو و نیمار سه فوتبالیستی هستند که در این فهرست خودنمایی می‌کنند. دو بسکتالیست، دو ورزشکار فوتبال آمریکایی به همراه یک راننده مسابقات اتومبیلرانی، یک تنیسور و یک مبارز این جدول را تا حد ممکن متنوع کرده‌اند.

افزایش درآمد مسی و رونالدو در ایام کرونا

مسی و رونالدو در سالی که ورزشگاه‌ها از حضور هواداران خالی بودند، درآمد خود را افزایش دادند. مسی که بر اساس گزارش فوربس سال قبل با 104 میلیون دلار در رده سوم فهرست پردرآمدترین ورزشکاران جهان بود، امسال با 130 میلیون دلار به رده دوم رسید. رونالدو نیز سال قبل با 105 میلیون دلار در رده دوم قرار داشت و امسال با افزایش 15 میلیون دلاری درآمدش در رده سوم ایستاد.
ناگفته نماند که مسی از سال 2013 تاکنون هر سال در میان 10 ورزشکار پردرآمد جهان قرار داشته است. او سال 2019 با 127 میلیون دلار در صدر این فهرست قرار داشت.
رونالدو نیز از سال 2012 تا به امروز همواره در جمع پردرآمدها قرار داشته است. او در سال‌های 2016 و 2017 به ترتیب با 88 و 93 میلیون دلار پردرآمدترین ورزشکار جهان بود.

مرد همیشه حاضر

راجر فدرر، تنیس‌باز سوئیسی یکی دیگر از چهره‌هایی است که از سال 2012 همواره در فهرست پردرآمدهای فوربس حضور داشته است. فدرر سال قبل با 106.3 میلیون دلار در صدر جدول قرار داشت اما امسال با کاهش 16.3 میلیون دلاری درآمدش به رده هفتم سقوط کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “فهرست جدید پردرآمدترین ورزشکاران جهان منتشر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز