فهرست بهترین فوتبالیست های دنیا منتشر شد/ رتبه شوکه کننده رونالدو

لست سکند

انتخاب بهترین بازیکن‌های تاریخ باشکوه فوتبال می‌تواند به عوامل متفاوتی بستگی داشته باشد، اما اخیرا لیستی از بهترین بازیکنان دنیا منتشر شد که تا حدودی ابهام را رفع می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

۱. لیونل مسی

این اسطوره آرژانتینی گام‌های اولیه خود را در بارسلونا برداشت و موفق شد اولین توپ طلای خود را در سال ۲۰۰۹ و سن ۲۲ سالگی دریافت کند. افتخارات برجسته او شامل ۷ توپ طلا، ۸۰۲ گل و ۴۲ جام است. او همچنین تنها بازیکن تاریخ است که دو توپ طلا در جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۲۲ کسب کرد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

۲. پله

این بازیکن برزیلی با شش گل در جام‌جهانی ۱۹۵۸ ورود خود به صحنه جهانی را اعلام و لقب «مروارید سیاه» را از آن خود کرد. در میان هواداران امروزی او به‌عنوان اولین فوق‌ ستاره دنیای فوتبال شناخته می‌شود و در کارنامه حرفه‌ای اش ۷۶۷ گل و ۲۶ جام را به ثبت رسانده است.

۳. دیه‌گو مارادونا

مارادونای آرژانتینی در میان دوستداران و کارشناسان فوتبال به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان تهاجمی دنیا شناخته شده و در طول سال‌ها با حقه‌های بازی خود الهام‌ بخش اسطوره‌های جوان بوده است. او با آرژانتین قهرمان جام جهانی ۱۹۸۶ شد و در کارنامه حرفه‌ای اش ۳۵۳ گل و ۱۲ جام را ثبت کرده است.

۴. کریستیانو رونالدو

اسطوره پرتغالی با ۸۱۹ گل لقب بهترین گلزن تاریخ فوتبال را یدک می‌کشد و در دوران اوج خود عناوین لیگ سه کشور انگلیس، اسپانیا و ایتالیا و پنج عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است. در کارنامه کاری او علاوه بر ۳۴ جام، ۵ توپ طلای پرافتخار به چشم می‌خورند.

۵. یوهان کرایف

این بازیکن هلندی به دلیل افتخارآفرینی‌هایش به عنوان بازیکن و سرمربی، یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخ فوتبال در نظر گرفته می‌شود. او سه قهرمانی متوالی در جام ملت‌های اروپا را با آژاکس کسب کرد، دو بار متوالی در سال‌های ۱۹۷۴ و ۱۹۷۸ به فینال جام جهانی فوتبال رسید و همچنین سه بار برنده توپ طلا شد. او در طول دوران حرفه‌ای اش ۴۳۳ گل به ثمر رساند و ۲۲ جام دریافت کرد.

افتخارات بقیه بازیکنان این لیست به شرح زیر است؛

۶. زین الدین زیدان

۱۵۶ گل

۱۵ جام

۷.گرد مولر

۷۱۸ گل

۱۶ جام

۸. رونالدو نازاریو

۴۱۴ گل

۱۹ جام

۹. آلفردو دی استفانو

۵۰۹ گل

۲۷ جام

۱۰. میشل پلاتینی

۳۵۳ گل

۱۲ جام

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز