فروش یورو سهمیه ای متوقف شد؟

لست سکند

با آنکه 9 روز از ابلاغ بخشنامه جدید بانک مرکزی راجع‌به خرید و فروش ارز می‌گذرد اما برخی صرافی‌ها مردم را جواب می‌کنند و فروش ارزی ندارند.

به گزارش کاماپرس، صرافی‌های مجاز از دوم بهمن ماه موظف شدند براساس یخشنامه بانک مرکزی، تا سقف 5 هزار یورو به اشخاص حقیقی یا حقوقی مقیم ایران بفروشند اما پس از گذشت 9 روز همچنان برخی صرافی‌ها این بخشنامه را اجرا نمی‌کنند و بهانه‌های مختلفی را برای این امر می‌تراشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

برخی صرافان عدم فروش را متصل نبودن به بازار متشکل ارزی می‌گویند و برخی نیز قطع شدن این سامانه را دلیل عدم فروش بیان کرده‎‌اند.

دلیل عدم خرید و فروش برخی دیگر از صرافی‌ها نیز سقف تراکنش روزانه کارت‌های بانکی بیان شده است. صرافی‌ها می‌گویند سقف تراکنش روزانه 50 میلیون تومان است و تنها دو کارت می‌توانند از مشتری بگیرند. سقف تراکنش به گفته برخی صرافی‌ها سبب می‎شود تا خریداران سه روز متوالی برای 5 هزار یورو اقدام کنند در صورتی که افراد می‌توانند تا دو هزار یورو بدون نوبت در روز خرید کنند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

براساس گزارش ایسنا، دیگر صرافان نیز عدم فروش را در گرو نداشتن ارز بیان می‌کنند. این افراد می‌گویند بانک مرکزی باید در سامانه بازار متشکل ارزی به صرافی‌ها ارز بفروشد تا عرضه صورت گیرد اما تخصیص داده نمی‌شود.

براساس نامه جدید اداره نظارت بر موسسات پولی غیربانکی بانک مرکزی به صرافی‌ها؛ اگر صرافی‌ها از خرید و فروش خودداری کنند مصداق تخلف موضوع بند 5 از ماده 41 خواهد بود و در صورت استمرار تخلف، مجوز فعالیت صرافی‌ها تعلیق یا باطل خواهد شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز