فروش تخم مرغ در بازار زیر قیمت مصوب

لست سکند

درحالیکه در دوسه روز گذشته قیمت مرغ به یکباره افزایش یافت، تولیدکنندگان از عرضه تخم مرغ زیر قیمت مصوب شاکی‌اند.

به گزارش کاماپرس؛ باوجود اینکه در چند روز گذشته قیمت مرغ در میادین عرضه گوشت مرغ افزایش دو تا سه هزارتومانی پیدا کرد، اما به نظر میرسد قیمت تخم مرغ همچنان در پایین ترین سطح خود نسبت به ماههای گذشته قرار دارد. این خبری خوشحال کننده برای مصرف کنندگان و البته ناامیدکننده برای تولیدکنندگان است. با وجود اینکه بخشی از روند کاهش قیمت تخم مرغ به افزایش عرضه و کاهش تقاضا در ایام ماه رمضان برمی‌گردد اما کارشناسان این صنعت می‌گویند که با افزایش هزینه تولید در نهایت این تولیدکنندگان هستند که با ضررهای هنگفتی مواجه می‌شوند.

قیمت تخم مرغ و باز شدن مرزها !

در همین رابطه، ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۳۰۰ تا ۶ هزار و ۴۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان است.

او با اشاره به اینکه نرخ تخم مرغ در خرده فروشی‌ها مد نظر نیست، گفته است: قیمت تخم مرغ در میادین به قدری کاهش یافته است که غرفه داران حاضر به خرید با نرخی که قرارداد منعقد کرده‌اند، نیستند.

راز آسمان پایتخت

نبی پور با بیان اینکه سودجویی عوامل واسطه و دلالها به تولیدکننده ارتباطی ندارد، گفت: در حال حاضر وضعیت بازار تخم مرغ به قدری خراب است که وانتی‌ها اقدام به توزیع تخم مرغ می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول طبق روال همه ساله در ماه رمضان قیمت تخم مرغ کاهش می‌یابد و انتظار می‌رود بعد از ماه رمضان با باز شدن مرز‌ها و صادرات، قیمت تخم مرغ به نرخ منطقی خود برسد.

هزینه تمام شده هرکیلو تخم مرغ

نبی پور به وضعیت آشفته بازار نهاده‌های دامی هم اشاره کرده و گفته است: هم اکنون عمده نهاده مورد نیاز مرغداران از بازار آزاد خریداری می‌شود که در هزینه تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد .بر این اساس قیمت کنونی کنجاله سویا نسبت به ماه‌های اخیر ۲۰۰ درصد و ذرت هم  ۱۰۰ درصد در بازار افزایش داشته است.

نبی پور قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ را ۷ هزار و ۷۴۰ تومان اعلام کرده و گفته که با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت منطقی هر کیلو تخم مرغ بالای ۱۰ هزار تومان، معادل شانه‌ای ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز