خرید اقساطی برنج در پی افزایش قیمت این کالای اساسی

قیمت برنج از 150 هزارتومان نیز بالاتر رفته و همین امر سبب شده تا مردم قدرت خرید خود را از دست بدهند و فروشنده‌ها این محصول را در بسته‌های نیم‌کیلویی یا به صورت اقساطی عرضه کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به  نقل از تجارت‌نیوز، تا چند سال گذشته مردم گاهی مصرف سالانه برنج خود را یکجا خریداری می‌کردند اما در حال حاضر با افزایش قیمت برنج و کاهش قدرت خرید این امر غیرممکن است. در حال حاضر این کالای اساسی به صورت نیم‌کیلویی نیز به فروش می‌رسد، زیرا بررسی‌ها نشانگر عدم توانایی خرید کیسه‌های 10 کیلیویی برنج حتی در مناطق شهری است.

راز آسمان پایتخت

مقایسه قیمت برنج از دو سال پیش تا کنون

مقایسه میزان خرید برنج در سال 99 و سال 1401 نشان می‌دهد که قیمت برنج در دو سال گذشته بین 13 تا 32 هزارتومان بوده است. مصرف سالانه یک خانواده پنج‌نفره حدود 175 کیلوگرم برنج در سال بوده که برای خانوار حدود چهار میلیون تومان هزینه داشته است. اما در حال حاضر با افزایش قیمت برنج این هزینه حدود 19 میلیون و 550 هزارتومان می‌شود و همین امر سبب شده تا خانوارها برنج را به صورت کیلویی یا برخی اوقات نیم‌کیلویی خریداری کنند.

گفتنی است که با افزایش قیمت برنج، برخی از فروشگاه‌ها این کالای اساسی را در شیشه‌های کوچک 500 گرمی می‌فروشند که تا دو سال پیش این امر بسیار دور از ذهن بود. حتی در برخی اوقات بسیاری از فروشگاه‌ها برنج را به صورت اقساطی به فروش می‌رسانند!

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “خرید اقساطی برنج در پی افزایش قیمت این کالای اساسی

  1. اصلح نژاد گفته:

    باسلام بهترین برنج هاشمی خالص زیرصدهزارتومان وبازارهم راکداست جهت کمک به مافیای واردات که درشرایط سخت ارزکشوررابرای واردات وفلج نمودن تولیدبکارمی برند،کمک نکنیم دربرابر تورم سایر اجناس باوضعیت برنج نامناسب وکشاورزانگیزه ای برای تولید ندارد لازم به دکراست صدروزاست بازاربرنج راکداست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز