فرود هواپیمای غول پیکر نظامی آمریکا (ویدیو)

لست سکند

وقتی صحبت از هواپیماهای غول پیکر نظامی و مقایسه آن ها با یکدیگر به میان می آید مواردی مانند ویژگی های خاص و ابعاد فنی در نظر گرفته می شوند. اندازه هواپیما و گنجایش آن نیز از عوامل اصلی هستند و کارشناسان آن ها را بسیار مهم و تأثیرگذار تلقی می کنند. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که فرود هواپیمای C130 که یکی از بزرگ ترین هواپیماهای نظامی جهان است را نمایش می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، هواپیمای لاکهید مارتین C130 هرکولس نخستین بار در سال 1954 به پرواز در آمد و در حال حاضر پرطرفدارترین هواپیمای غربی به شمار می آید که در حمل و نقل های نظامی به طور گسترده ای از آن استفاده می شود.

تا سال 2015 در مجموع 2500 فروند از هواپیمای C130 تولید شده است و یکی از انطباق پذیرترین و بزرگ ترین هواپیماهای نظامی جهان محسوب می شود.

راز آسمان پایتخت

هواپیمای C130 می تواند 92 مسافر، 72 سرباز با تجهیزات کامل یا 64 چترباز را با خود حمل کند. این هواپیما برای نشستن و برخاستن به باندی طولانی نیاز ندارد و حتی می تواند این عملیات را بر روی زمین های مسطح دیگری به جز باند فرودگاه نیز انجام بدهد.

تاکنون بیش از 40 نسخه خاص از هواپیمای C130 ساخته شده است که برای انجام عملیاتی مانند امداد و نجات، جا به جایی نیرو، تانکر سوخت رسان، گشت زنی دریایی و آتش نشانی مورد استفاده قرار می گیرند.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “فرود هواپیمای غول پیکر نظامی آمریکا (ویدیو)

  1. جعفر قلی گفته:

    این هم شد هواپیما مال خودمان خوبند مثل کلاغ چرخ هاشان دنبالشان آویزانه با اونا میریم جنگ آمریکای جنایتکار

  2. محمود بلیغیان اصفهانی گفته:

    لطفاً از هواپیماهای سبک یک موتوره مانند هواپیماهایی کوچک سسنا از انواع آن مثل سسنا 172 که هواییمای آموزشی باشگاه های هواپیمائی سابق و فعلی برای آموزش خلبانی به علاقمندان فن هوانوردی است هم عکس و فیلم و مطالبی از قسمت‌های مختلف و موتور آن و پرواز و مشخصات آنها مطالبی ارائه فرمائید .
    با تشکر از زحمات شما : محمود بلیغیان از اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز