فرودگاه بین المللی قطر چگونه بهترین جهان شد؟

لست سکند

فرودگاه بین‌المللی حامد که خانه هواپیمایی قطر ایرویز است در سال 2021 به عنوان بهترین فرودگاه جهان انتخاب شد. این فرودگاه که در سال 2014 افتتاح شد فقط 15 دقیقه با قلب شهر فاصله دارد. فرودگاه حامد با 138 ورودی می‌تواند در هر ساعت بیش از 8700 مسافر را جابجا کند. به دلیل طراحی فوق‌العاده و برنامه‌ریزی این فرودگاه، به‌هیچ عنوان مشکلی در جابه‌جایی و مدیریت افراد دیده نمی‌شود.

فرودگاه حامد دارای دو هتل، دو زمین اسکواش، باشگاه، استخر شنا و اسپا، رستوران و بخش‌های دیگری برای راحتی مسافران و گردشگران است. در این فرودگاه بیش از 70 فروشگاه با کالاهای بدون مالیات هستند. نکته جالب این‌که فرودگاه بین‌المللی حامد با این همه امکانات فقط در یک فاز فعالیت دارد. با این وجود، جایزه‌های متعددی را کسب کرده است و به بیش از 50 مقصد خارجی پرواز دارد. قرار است فاز دوم این فرودگاه تا پایان سال 2022 تمام می‌شود و می‌تواند سالانه تا 53 میلیون مسافر را جابجا کند.

بیشتر بخوانید:

چرا فرودگاه بین المللی حامد بهترین در جهان شد؟

تغییرپذیری و توسعه با توجه به نیازهای مسافران این فرودگاه را به مکانی ایده آل تبدیل کرد. همچنین، امکانات رفاهی این فرودگاه توانسته به همه نیاز مسافران به حد کافی پاسخ دهد. برای مثال، در فرودگاه حامد انواع رستوران با غذاها متنوع وجود دارد که با سلیقه‌های غذایی مسافران از سراسر جهان سازگار است. کافه‌ها و رستوران‌های فرودگاه حامد امکانات مناسبی را به مسافران ارایه می‌کنند. همچنین، در فروشگاه‌های فرودگاه حامد انواع برندهای معروف پوشاک، جواهرات، محصولات آرایشی و بهداشتی حضور دارند و مسافران می توانند باتوجه به نیازشان خرید کنند.

از آنجایی که بسیاری از مسافران برای تعویض پرواز زمانی را در این فرودگاه سپری می‌کنند، امکاناتی مانند سالن ماساژ، استخر، دوش آب گرم و اتاق های اختصاصی برای آنها در نظر گرفته شده است. آثار هنرمندان محلی و بین المملی نیز در گالری فرودگاه به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

راز آسمان پایتخت

یکی از چالش‌های مهم مسافرانی که خانوادگی سفر می‌کنند، سرگرم کردن بچه‌ها و کودکان است. اتاق های بازی، استراحتگاه، بازی های کامپیوتری از جمله امکاناتی است که می توانند آرامش بچه ها و کودگان را در این فرودگاه فراهم کنند. از طرفی، 500 کالسکه برای حمل و نقل بهتر کودکان در محیط فرودگاه تعبیه شده است. همچنین، توالت های مخصوص کودکان فضای مناسبی را برای تعویض پوشک و لباس در اختیار والدین قرار می‌دهد. در این میان، کارمندان فرودگاه با تسلط و تخصص به افراد برای انجام کارهای‌شان کمک می‌کنند.

انتشارات تاچارا به تازگی کتابی را با عنوان «نزدیک ترین جام جهانی» منتشر کرده است که علاوه بر معرفی دستاوردهای چندساله قطر به چشم انداز ملی قطر 2030 نیز اشاره دارد. این کتاب با حمایت سعادت رنت منتشر و در 1000 نسخه به بازار کتاب عرضه شده است.

انتهای پیام

 

مرتبط با : انتشارات تاچاراسعادت رنت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز