فرصت سرمایه‌گذاری بدون ریسک در لبخند فارابی

کارگزاری فارابی-کاماپرس

پذیره‌نویسی صندوق لبخند فارابی از هفتم شهریور ماه به مدت پنج روز کاری انجام می‌شود. شرکت در پذیره‌نویسی صندوق لبخند به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد با اطمینان از حفظ اصل سرمایه، از سودی بالاتر از سپرده بانکی بهره‌مند شوند.

به گزارش کاماپرس به نقل از کارگزاری فارابی، لبخند فارابی، یک صندوق قابل معامله (ETF) است و می‌توانید از طریق سامانه معاملات آنلاین تمام کارگزاری‌ها در پذیره‌نویسی شرکت کنید و از سود سرمایه‌گذاری بدون ریسک بهره‌مند شوید.

چطور در پذیره‌نویسی لبخند شرکت کنیم؟

صندوق درآمد ثابت لبخند فارابی(قابل معامله)، پنجمین صندوق سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان فارابی است. برای سرمایه‌گذاری در این صندوق کافیست هفتم شهریور ماه از طریق سامانه معاملاتی تمام کارگزاری‌ها نسبت به خرید واحدهای این صندوق اقدام کنید. توجه داشته باشید برای افرادی که از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری فارابی(فارابیکسو) در پذیره‌نویسی شرکت کنند، بدون کارمزد است.

نکته مهم دیگر اینکه پذیره‌نویسی به مدت پنج روز کاری ادامه دارد، اما به محض تکمیل ظرفیت صندوق، فرایند پذیره‌نویسی متوقف می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود در همان روز نخست، نسبت به ثبت سفارش اقدام کنید.

چرا لبخند فارابی حاشیه امن بورس است؟

سرمایه‌گذاری در صندوق لبخند فارابی کاملا بدون ریسک است و سرمایه‌گذاران می‌توانند از حفظ اصل سرمایه خود مطمئن باشند؛ از این رو لبخند فارابی را می‌توان حاشیه امن بورس معرفی کرد که در بازار نزولی و قرمز نیز بازدهی مناسبی نصیب سرمایه‌گذارانش خواهد کرد.

آریاک سفر

لازم به ذکر است بخش عمده منابع مالی صندوق لبخند، همانند صندوق درآمد ثابت دوم اکسیر فارابی، در دارایی‌های مالی بدون ریسک و با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود. از میان مهم‌ترین این دارایی‌ها می‌توان به سپرده‌های بانکی و انواع اوراق با درآمد ثابت اشاره کرد.

همان‌طور که اشاره شد سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت بدون ریسک است؛ یعنی با سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها، اصل سرمایه شما بدون تغییر باقی می‌ماند و علاوه بر این، سود روزشمار و بالاتر از سپرده بانکی به سرمایه شما تعلق می‌گیرد.

نماد همیشه سبز بورس

واحدهای صندوق ETF لبخند را می‌توان از طریق سامانه معاملاتی تمام کارگزاری‌ها خریداری کرد. از مهم‌ترین مزایای این صندوق می‌توان به این نکته اشاره کرد که حتی در روزهای منفی بازار نیز بازدهی مثبت دارد و سرمایه‌گذاری در این صندوق می‌تواند در جهت تنوع بخشیدن به پرتفوی و مدیریت ریسک، اقدام موثری باشد. علاوه بر مزایای ذکر شده، سود سرمایه‌گذاری در این صندوق به صورت مرکب محاسبه می‌شود؛ یعنی در پایان هر روز معاملاتی، سود روز بعدی بر اساس کل دارایی شما (میزان سرمایه اولیه + بازدهی روزهای قبل) محاسبه خواهد شد. این نکته سبب می‌شود با گذر زمان، سود سرمایه‌گذاری شما با سرعت بیشتری افزایش یابد.

از دیگر نکاتی که باید در ارتباط با سرمایه‌گذاری در صندوق لبخند فارابی در نظر بگیرید، این است که این صندوق پرداخت سود نقدی ندارد و سود سرمایه‌گذاران از محل افزایش ارزش واحدهای سرمایه‌گذاری به‌دست می‌آید.

لبخد فارابی؛ فرصتی جذاب برای سرمایه‌گذاری بدون ریسک

امنیت سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین نکاتی است که افراد باید پیش از انتخاب یک بازار یا دارایی‌ برای سرمایه‌گذاری در نظر بگیرند. صندوق لبخند تحت مدیریت شرکت سبدگردان فارابی و با مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کند؛ بنابراین می‌توانید از مدیریت صحیح دارایی خود تحت نظارت یک تیم حرفه‌ای، اطمینان داشته باشید.

از دیگر نکات مهم پیش از سرمایه‌گذاری، در نظر گرفتن میزان نقدشوندگی یک دارایی است. در شرایط فعلی بسیار مهم است به محض نیاز داشتن به منابع مالی خود، بتوانیم به آن‌ها دسترسی داشته باشیم. از مهم‌ترین مزایای صندوق لبخند فارابی این است که سرمایه‌گذاران هر زمانی که بخواهند می‌توانند نسبت به فروش تمام یا بخشی از واحدهای سرمایه‌گذاری خود اقدام کنند. این صندوق با توجه به اینکه بازارگردان دارد، هرگز با صف‌های خرید و فروش مواجه نمی‌شود و افراد می‌توانند با اطمینان، روی منابع مالی خود که صرف سرمایه‌گذاری در لبخند فارابی کرده‌اند، حساب کنند.

سود سرمایه‌گذاری در لبخند

لبخند، پنجمین صندوق شرکت سبدگردان فارابی است. این شرکت تا پیش از این صندوق دوم اکسیر را به عنوان یک صندوق درآمد ثابت معرفی کرده بود که خرید و فروش واحدهای آن بر مبنای صدور و ابطال بود. حال، لبخند فارابی به عنوان دومین صندوق درآمد ثابت گروه مالی فارابی معرفی می‌شود که از نوع قابل معامله‌(ETF) است.

با توجه به بازدهی سایر صندوق‌های این شرکت، انتظار می‌رود بازدهی لبخند در بازه 20 تا 24 درصد باشد. لازم به ذکر است سود ماهانه صندوق دوم اکسیر فارابی منتهی به 15 مرداد سال 1401، معادل 21.12 درصد بوده که نسبت به صندوق‌های مشابه در بازار، بازدهی بسیار خوبی به شمار می‌رود.

با در نظر گرفتن این نکات، انتظار می‌رود صندوق لبخند نیز، به عنوان یک صندوق درآمد ثابت عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

در نظر داشته باشید، محاسبه سود سرمایه‌گذاری شما، به محض شرکت در پذیره‌نویسی و خرید واحدهای این صندوق آغاز می‌شود و به سرمایه‌ شما سود تعلق می‌گیرد.

قیمت هر واحد از صندوق لبخند فارابی در روز پذیره‌نویسی 1000 تومان و حداقل تعداد واحد برای خرید و سرمایه‌گذاری در صندوق، یک واحد است؛ بنابراین می‌توانید سرمایه‌گذاری در لبخند فارابی از 1000 تومان تا بی‌نهایت آغاز کنید!

انتهای پیام

مرتبط با : کارگزاری فارابی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز