فرصت اکسپوی دبی برای رشد گردشگری مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در گفتگو با ایرنا، حضور یک هفته‌ای این استان در اکسپو دبی را فرصتی کم‌نظیر شمرد.

به گزارش کاماپرس، اکسپوی دبی بر اساس اعلام رسمی از 9 مهرماه آغاز می‌شود تا فروردین 1401 ادامه خواهد داشت. پاویون ایران از محوطه 400 هکتاری این رویداد، 2 هزار و 16 متر مربع را در اختیار دارد که 76 متر از آن به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اختصاص یافته است. براساس برنامه‌ریزی‌ها، هر پنج روز این غرفه به یک استان اختصاص پیدا می‌کند که 14 تا 19 آبان ماه این فرصت در اختیار مازندران قرار می‌گیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ نمایشگاه اکسپو اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

سیف الله فرزانه در گفتگ با ایرنا، مهم‌ترین و نخستین زیرساخت توسعه گردشگری و جذب گردشگران خارجی در مازندران را «عملیاتی شدن پرواز مستقیم کیش رامسر» خواند و گفت: از آنجایی که این مسابقات در نزدیکی کیش برگزار می‌شود، حضور تماشاگران رقابت‌های جام جهانی در رامسر به عنوان بهشت گردشگری ایران نیز فراهم می‌شود.

جام جهانی فوتبال 2022، بیست و دومین دوره این مسابقات است که به عنوان مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان در آذر 1401 در قطر برگزار خواهد شد. از آنجایی که برای نخستین بار است که این رقابت‌ها در خاورمیانه برگزار می‌شود و برای دومین بار کشوری آسیایی میزبان آن است می‌تواند فرصتی استثنایی برای توسعه گردشگری ایران باشد.

آریاک سفر

فرزانه در ادامه ضمن استثنایی دانستن این فرصت برای شناسایی جامع‌تر ظرفیت‌های این بخش، گفت: در حال حاضر، معاونان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان چگونگی حضور و ارائه برنامه‌های خود در جلسات داخلی را آغاز کرده اند. وی افزود: بخش‌های خصوصی حوزه گردشگری که توان حضور قوی با شرایط و تجهیزات پیشرفته و نوین را در اکسپو دارند جذب و معرفی می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران در گفتگو با ایرنا تمام هدف را حضور بخش خصوصی در این رویداد بین المللی دانست و اظهار داشت که صاحبان آژانس‌های مسافرتی در قالب تور، هتل، رستوران و مراکز تفریحی مازندران دارای کارشناسان حرفه‌ای هستند که می‌توانند از فرصت اکسپوی دبی به خوبی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، تهیه شش فیلم 45 دقیقه‌ای از سه بخش گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی و همچنین انتخاب یک گروه موسیقی بومی محلی از برنامه‌های مازندران برای حضور در اکسپو است. از دیگر برنامه‌های این غرفه، برندسازی تولیدات صنایع دستی مازندران برای فروش آنلاین است.

جام جهانی در مازندران

پرواز کیش رامسر برای نخستین بار در هفته گذشته در باند جدید فرودگاه رامسر به زمین نشست. این اتفاق محقق شدن یک زیرساخت مهم برای رونق گردشگری در غرب مازندران بود. در حال حاضر، این پرواز دوبار در هفته به صورت رفت و برگشت اتفاق می‌افتد، به طوری که هواپیما سه شنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت 9 صبح از کیش برمی‌خیزد و حوالی ساعت 11 در فرودگاه رامسر، فرود می‌آید.

حال که جام جهانی فوتبال قطر در پاییز اتفاق می‌افتد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران معتقد است اگرچه به دلیل شرایط جغرافیایی و اقلیمی قطر، جام جهانی برای نخستین بار در فصل سرد سال اتفاق می‌افتد؛ تجربه نشان می‌دهد کشورهای عربی حتی در این فصول نیست آب و هوای گرمی دارند و از همین رو یکی از محورهای اصلی تبلیغات گردشگری استان مازندران در اکسپو، لذت تماشاچیان جام جهانی از طبیعت شمال ایران است.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز