غول پیکرترین هواپیماهای جهان را بشناسید

تور لحظه آخری-کاماپرس

مبتکران صنعت هوانوردی در سده اخیر بشریت را با اختراعات باورنکردنی خود به وجد آورده‌اند. از آن زمان تاکنون ما هواپیماهای غول‌پیکری را دیده‌ایم که اندازه آن‌ها در مخیله‌مان نیز نمی‌گنجید.

کاماپرس در این مطلب به معرفی بزرگترین هواپیماهای جهان می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

۱. آنتونوف ۲۲۵ مریا

این هواپیما در دهه ۸۰ توسط اتحاد جماهیر شوروی طراحی شد و پس از گذشت سال‌ها هنوز در صدر لیست بزرگترین هواپیماهای جهان قرار دارد.‌ آنتونوف در حقیقت برای حمل بار ساخته شده و می‌تواند پنج تانک جنگی به وزن ۲۷۹ تن را حمل کند. طول این هواپیما ۸۳ و ارتفاع آن ۱۷ متر است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

۲. اسکیلد کامپوزیتس استراتولانچ

این هواپیما مخصوصا برای حمل موشک‌های هوا به مدار طراحی شده و قابلیت حمل مسافر ندارد. طول بال‌های استراتولانچ از یک زمین فوتبال بزرگتر است و طول آن به ۷۲ متر و ارتفاع آن به ۱۵ متر می‌رسد.

۳. ایرباس ای۳۸۰-۸۰۰

این هواپیمای پهن پیکر از سال ۲۰۰۷ شروع به پرواز کرده و در طول این مدت میلیون‌ها مسافر را به نقاط مختلف جهان حمل کرده است. ایرباس ای۳۸۰-۸۰۰ با ۷۱ متر طول و ۲۴ متر ارتفاع قادر است تا ۵۷۰ تن بار را بلند کند‌. این هواپیما هنوز کار می‌‌کند، اما برنامه‌هایی برای بازنشستگی آن اعلام شده است.

۴. بوئینگ ۷۴۷-۸

شرکت بوئینگ در طول سال‌های متمادی فعالیتش انواع مختلفی از هواپیماهای دو طبقه را تولید کرده است، اما بوئینگ ۷۴۷-۸ یکی از بزرگترین آن‌ها به شمار می‌رود. این هواپیما با ۷۶ متر طول و بیش از ۱۸ متر ارتفاع در رتبه چهارم بزرگ‌ترین هواپیماهای جهان قرار گرفته و  کابین آن به عرض ۶ متر اغلب مورد استفاده افراد خاص و برجسته واقع شده است. بوئینگ ۷۴۷-۸ قادر است تا ۱۳۲ تن بار را جابه‌جا کرده و طول بال‌های آن به ۶۸ متر می‌رسد.

۵. بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ ای‌آر

بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ ای‌آر یکی دیگر از غول‌های بوئینگ است که با طول ۷۰ و ارتفاع ۱۹ متر در رتبه پنجم لیست قرار می‌گیرد. با این‌حال برد بسیار بهتری نسبت به بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ دارد. این هواپیما قادر است حداکثر تا ۴۱۲ تن بار را بلند کرده و طول بال‌های آن به ۶۴ متر می‌رسد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز