عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی کی پرداخت می شود؟

عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی کی پرداخت می شود؟ / میزان عیدی بازنشستگان-کاماپرس
لست سکند

عیدی امسال بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری و لشکری و همچنین خویش فرمایان تحت پوشش این صندوق که مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده بود، واریز شد، با این حال بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان در انتظار واریز عیدی خود هستند.

به گزارش کاماپرس، اعلام مبلغ دقیق عیدی بازنشستگان کارگری، برعهده سازمان تامین اجتماعی بوده و مدیرعامل این سازمان باید در خصوص آن اطلاع رسانی کند. در عین حال، تامین اجتماعی می‌تواند مبلغی را به عیدیِ مصوب دولت اضافه کند، این اتفاق در سال‌های قبل نیز سابقه داشته است.

در حال حاضر با اتمام واریز مستمری بهمن، بازنشستگان کارگری منتظرند مبلغ عیدی آن‌ها اعلام شود. به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی «عیدی انشالله قبل از ۱۰ اسفند واریز می‌شود»، اما زمان دقیق این واریز هنوز مشخص نیست.

بیشتر بخوانید:

پیگیری‌ها از کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مشهد حاکی از آن است که هنوز مشخص نیست دقیقاً چه مبلغی به حساب بازنشستگان واریز می‌شود. بازنشستگان کارگری انتظار دارند مبلغ عیدی آن‌ها نسبت به کارمندان و بازنشستگانِ زیرمجموعه دولت بیشتر باشد.

راز آسمان پایتخت

بنابراین باید در روزهای آینده منتظر ماند و دید که آیا امسال تامین اجتماعی مبلغ عادلانه‌تری برای عیدی پایان سالِ مستمری‌بگیران خود مصوب می‌کند یا به همان عیدی مصوب دولت بسنده خواهد کرد.

به نقل از اقتصاد آنلاین، با توجه به مصوبه هیئت دولت، حداقل عیدی یا پاداش آخر سال کارمندان و بازنشستگان دولتی مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان خواهد بود. برای کارکنان و بازنشستگان متاهل مبلغ ۷۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند نیز ۳۰۰ هزار تومان عیدی تعلق می‌گیرد. روز گذشته بخش‌نامه سازمان تامین اجتماعی در خصوص نحوه پرداخت عیدی مستمری بگیران این سازمان بر اساس همین مصوبه دولت صادر شده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز