عوارض خروج از کشور سال ۱۴۰۲ چند؟

عوارض خروج از کشور برای سال ۱۴۰۲ افزایش نخواهد یافت. این خبری است که امروز و در حلال تقدیم لایحه بودجه به مجلس در رسانه‌ها منتشر شد. مطابق آنچه دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته است عوارض خروج از کشور سال ۱۴۰۲ برای سفر اول ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، این مبلغ برای سفر دوم با افزایش ۵۰ درصدی به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان خواهد رسید و در سفر سوم به بعد با افزایش ۱۰۰ درصدی به مبلغ ۸۰۰ هزار تومانی خواهد رسید. این مبلغ عینا عوارضی است که در سال ۱۴۰۱ هم از مسافران ایرانی سفرهای خارجی دریافت می‌شد. همچنین عوارض خروج زائرین حج تمتع، عمره برای هر نفر ۱۳۲ هزار تومان است. در جدول تعرفه‌های درآمدهای دولت همچنین ذکر شده که عوارض این سفر هم مانند سفرهای خارجی برای بار دوم و سوم شامل افزایش ۵۰ و ۱۰۰ درصدی خواهد شد.

تنها عوارض ثابت در این جدول برای مسافران عتبات عالیات هستند که برای سفرهای هوایی باید عوارض ۴۵ هزار تومانی پرداخت کنند و برای سفرهای زمینی عوارض ۱۵ هزار تومانی را پرداخت کنند. همچنین در این جدول اعلام شده که مسافرین اربعینی که در تاریخ تعیین شده از مرزهای زمینی خارج می‌شوند نیاز نیست عوارضی برای خروج است کشور پرداخت کنند.

راز آسمان پایتخت

بر این اساس، درآمد دولت از محل عوارض خروج از مرزهای کشور ۳۴۳۱ میلیارد تومان تعیین شده است. همچنین در لایحه بودجه سال جاری بر خلاف سال‌های گذشته میزان عوارض خروج از کشور برای هر نفر مشخص نشده بود و به طور کلی در بخش درآمدهای دولت در بخش مالیات بر کالاها و خدمات عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور ۱۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز