عمل لیزیک چشم چقدر هزینه و چه عوارضی دارد؟

لست سکند

عمل لیزیک یکی از جراحی‌‌های رایج برای از بین بردن عیوب انکساری چشم است. این عمل جراحی می‌تواند درمانی برای نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم باشد. بعد از لیزیک چشم، دیگر نیازی به استفاده از عینک یا لنز نخواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هر چند لیزیک از موفق‌ترین جراحی‌‌های مربوط به چشم است که پیشینه طولانی دارد، با این حال ممکن است بعد از جراحی، عوارضی را در پیش داشته باشد. در این بخش از هزینه این عمل و عوارض بعد از جراحی لیزیک صحبت می‌کنیم.

هزینه عمل لیزیک چقدر است؟

هزینه لیزیک در کلینیک‌‌ها ممکن است متفاوت باشد. در واقع عوامل مختلفی روی هزینه این جراحی تاثیر می‌گذارند که مهم‌ترین آنها موارد زیر هستند:

راز آسمان پایتخت
  • دستگاه‌‌ها و فناوری‌‌های استفاده شده
  • نوع عیوب انکساری چشم، میزان آن و روند اصلاح بینایی
  • مهارت پزشک جراح
  • هزینه‌‌های جانبی مانند عکس برداری، آزمایشات پیش از جراحی و…

در سال گذشته و امسال با توجه به مسائل اقتصادی موجود، هزینه جراحی لیزیک با سال‌‌های قبل تفاوت زیادی داشته است. این هزینه معمولا به ازای جراحی هر چشم تعیین می‌شود و میانگین هزینه آن برای هر چشم حدود 6 میلیون تومان است. یعنی برای جراحی لیزیک هر دو چشم باید هزینه‌ای نزدیک به 12 میلیون تومان پرداخت کنید.

آیا هزینه عمل لیزیک تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرد؟

بسیاری از بیمه‌‌های رایج مانند بیمه تامین اجتماعی هزینه عمل لیزیک را تحت پوشش قرار نمی‌دهند. برخی از بیمه‌‌های تکمیلی و بیمه‌‌های خاص ادارات ممکن است این هزینه را متقبل شوند. به طور معمول زمانی که مجموع نمره هر دو چشم 6 دیوپتر باشد، بیمه هزینه درمان را پشتیبانی می‌کند.

هزینه لیزیک برای درمان دوربینی و نزدیک بینی متفاوت است؟!

بسیاری از پزشکان با توجه به این که چشم بیمار چه شرایطی داشته باشد، هزینه متفاوتی را اعلام می‌کنند. این در حالی است که هزینه جراحی تمام عیوب انکساری چشم، یعنی دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم تفاوتی ندارد. حتی بالا بودن نمره چشم تاثیری روی قیمت لیزیک در مراکز معتبر نخواهد داشت.

عمل جراحی لیزیک چه عوارضی دارد؟

پیش از جراحی لیزیک باید حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید؛ زیرا این عمل جراحی برای همه افراد مناسب نیست و ممکن است عواملی مثل شرایط آناتومی خاص، عوارض جراحی را دو چندان کنند.

پس از جراحی لیزیک معمولا تا چند روز اختلال در بینایی و سوزش‌‌های خفیف را احساس خواهید کرد. بعد از این عمل، حساسیت چشم به نور بیشتر می‌شود؛ اما این مشکلات پس از چند هفته یا یک ماه از بین خواهند رفت. به جز این موارد گاهی عوارض عمل لیزیک به دلیل پایین بودن مهارت جراح یا مشکلات دیگر ایجاد می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • اصلاح بینایی کامل انجام نمی‌شود
  • مردمک بیش از حد بزرگ
  • تاری در دید
  • خشکی چشم
  • التهاب چشم یا کراتیت لایه‌ای
  • عفونت در چشم
  • اپیتلیال در حال رشد

برخی از این عوارض را می‌توان با درمان دارویی از بین برد. اما برخی دیگر از آنها نیاز به جراحی مجدد دارند. بنابراین بهتر است پیش از انجام جراحی لیزیک، حتما از مهارت جراح و اعتبار مرکز جراحی مطمئن شوید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز