چطور عمر ریش تراش را افزایش دهیم؟

ریش تراش-کاماپرس

ریش تراش یکی از مهم‌ترین لوازم شخصی آقایان به شمار می‌رود، چراکه این وسیله در تماس مستقیم با بدن قرار دارد و به نوعی با سلامت پوست درگیر است. از این رو خرید آن باید با دقت انجام شود.

به گزارش کاماپرس به نقل از هوم سرویز، از سوی دیگر به دلیل تنوع کم برندهای معتبر در بازار داخلی، با یک انتخاب نادرست خیلی زود باید به فکر پرداخت هزینه تعمیر ریش تراش بود. البته راه‌های بسیاری برای نگهداری از یک موزر وجود دارند که کمک می‌کنند تا سال‌های سال نیازی به تعمیر ریش تراش نباشد. از این رو در ادامه به نکاتی پرداخته می‌شود که باعث عمر طولانی‌تر ریش تراش خواهند شد.

1. قبل از اصلاح صورت خود را آماده کنید.

بهتر است قبل از اصلاح دوش گرفته شود یا اینکه صورت با آب گرم شسته شود. این کار موجب این می‌شود که فولیکول‌های مو نرم‌تر شده و منافذ پوست باز شود و در پی آن، موها از زیر پوست راحت‌تر خارج می‌شود. این کار باعث می‌شود که فشار کمتری به دستگاه وارد شود. استفاده از یک کرم یا لوسیون قبل از اصلاح نیز پیشنهاد می‌شود چراکه این مواد، چربی اضافه پوست را از بین می‌برند.

2.ریش تراش خود را تمیز و ضدعفونی کنید

ریش تراش یک وسیله شخصی است، با این حال کمی ممکن است پوست را بخراشد و در ادامه، میکروب‌ها و ویروس‌ها از همین راه وارد بدن می‌شوند اما در صورتی که قبل از اصلاح از اسپری ضدعفونی‌کننده استفاده شود، امکان خطر کاهش میابد.

از سوی دیگر، موهای انباشته و پوست مرده نیز اگر به به لا به لای تیغه‌های موزر نفود کنند، ضمن آلوده‌تر کردن تیغه، فشار بیشتری به موتور وارد می‌کنند و باعث کاهش عمر موتور می‌شوند. پس تمیز کردن ریش تراش ضروری است؛ اگر ریش تراش قابلیت تمیزکنندگی خودکار نداشته باشد، باید هربار طبق دستورالعمل‌های مخصوص تمیز شود.

آریاک سفر

ریش تراش-کاماپرس

بعد از شستشو هم مهم است؛ ریش تراش پس از شستشو باید کاملا خشک شود چراکه رطوبت به جا مانده باعث می‌شود درون دستگاه رسوبات آهکی ایجاد شود و به مرور آسیب ببیند. همچنین هنگام شستشو مهم است که برای خارج کردن آلودگی‌ها، دستگاه روی سینک کوبیده نشود چراکه این کار به قطعات داخلی آن آسیب می‌زند.

3.ریش‌تراش را روغن‌کاری کنید

اگر بین تیغه‌ها و قطعات ریش‌تراش اصطکاک ایجاد شود باعث می‌شود که قطعات خیلی زود دچار استهلاک شوند. همچنین اصطکاک باعث ایجاد گرمای بیشتر می‌شود و این پوست را مورد آسیب قرار می‌دهد. راه حل این است که ریش تراش پس از هربار استفاده روغن‌کاری شود. البته بهتر است از روغن مخصوص برای اینکار استفاده شود. برخی روغن‎ها، خواص ضد خوردگی نیز دارند که سطوح قطعات فلزی را صاف و بدون عیب و نقص نگه می‌دارند.

4.از ریش‌تراش خود درست استفاده کنید

ریش تراش ها با یکدیگر متفاوتند. هرکدام از آن‌ها باتوجه به تیغه‌هایشان، کاربرد متفاوتی دارند. مثلا برخی با حرکت‌های رفت و برگشتی کار می‌کنند و برخی دیگر، حرکات‌های دورانی را پاسخگو هستند. برخی از دستگاه‌های جدیتر نیز با تیغه‌های چند جهته، کارایی بیشتری خواهند داشت. یا حتی باید دانست که دستگاه موهای بلند را بیشتر می‌تراشد یا موهای کوتاه را؟ پس هر کس باید باتوجه به ریش تراش و عادت‌های پوستی خود از دستگاه ریش‌تراش استفاده کرده تا کمتر آن را مورد صدمه قرار دهد و مهم‌تر اینکه اصلاح روانی داشته باشد.

5.تعمیر ریش تراش بلافاصله پس از آسیب

هر محصولی پس از مدتی استفاده، حتی اگر به درستی از آن نگهداری شود، فرسوده شده و آسیب می‌بیند، ریش تراش هم از این قاعده مستثنی نیست. اما خبر خوب اینکه ریش تراش وسیله‌ای است که به سادگی تعمیر می‌شود، مخصوصا اگر به تعمیرکار متخصص سپرده شود. اگر فرد تعمیرکار متخصص نباشد ممکن است دستگاه خراب‌تر شده و حتی به صورت آسیب برساند. از این رو هوم سرویز خدمات تعمیر موزر را نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

سامانه هوم سرویز یک پلتفرم خدماتی است که از سال 1395 تاکنون، بیش از 400 نوع خدمت مختلف را برای شهروندان تهرانی ارائه می‌دهد و در پی توسعه آن است. یکی از این خدمات، تعمیر ریش تراش است. پس از ثبت درخواست رایگان، تعمیرات تخصصی ریش تراش شارژی و برقی یا سرویس ریش تراش در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. نکته مهم درباره تعمیرکاران هوم سرویز این است که هدف نهایی‌شان تعمیرات قطعات فابریک دستگاه است و بدین ترتیب هم در هزینه صرفه جویی شود و هم قطعه اصلی حفظ خواهد شد.

گفتنی است که در تمامی مراحل همچون تهیه لوازم مورد نیاز تعمیر با مشتری مشورت خواهد شد و همیار هوم سرویز موظف است فاکتور را به مشتری ارائه کند. هوم سرویز یک بازار آنلاین خدمات است که در آن، هر شخصی با توجه به نیاز خود، می‌تواند افراد مطمئن، معتمد و توانمند را پیدا کند. از سوی دیگر، سرویس‌دهنده‌ها نیز می‌توانند خدمات خود را در یک بستر امن، معرفی کنند. درواقع هوم سرویز یک حلقه ارتباطی مطمئن میان مشتریان و متخصصان است.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز