علت اصلی عدم تمایل بانک ها برای پرداخت وام مشخص شد

ایرج رهبر، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن، اعلام کرده که بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مسکن به دلیل اقساط طولانی مدت آن، تمایل چندانی از خود نشان نمی‌دهند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روند پرداخت وام مسکن طی 9 سال اخیر روند نزولی داشت و میزان پرداخت این نوع تسهیلات در سال گذشته تقریبا به 5 درصد رسید. این موضوع باعث شده تا صاحب نظران نسبت به آن واکنش نشان دهند.

اخیرا محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در برنامه تیتر شب اعلام کرده که میزان پرداخت تسهیلات مسکن تا سال 99 معقول بوده اما اکنون بسیار کاهش پیدا کرده و بانک‌ها تمایل زیادی به این کار ندارند.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

رهبر هم معتقد است که در خصوص ارائه تسهیلات مسکن اقدامات مناسبی از سوی نهادهای ذی ربط انجام و قوانین مناسبی وضع شده است. اما بانک‌ها نسبت به ارائه این تسهیلات بی‌میل هستند. البته به نظر طولانی شدن زمان بازپرداخت این تسهیلات علت اصلی این بی‌رغبتی بانک‌ها است.

راه حل افزایش رغبت بانک ها برای پرداخت تسهیلات مسکن چیست؟

مهدی اشعری، کارشناس بازار مسکن، بیان کرده که در خصوص طولانی نشدن زمان تسویه اقساط وام مسکن هم راه حل وجود دارد اما در کشور ما انجام شدنی نیست. راه حل این موضوع، رهن ثانویه است. رهن ثانویه باعث می‌شود بانک‌ها در شرایط تورمی دچار زیان چندانی نشوند و نسبت به پرداخت انواع تسهیلات رغبت داشته باشند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز