عرضه اولیه 7 شرکت زیرمجموعه بانک پاسارگاد

لست سکند

براساس تازه ترین تصمیم بانک پاسارگاد قرار است 7 شرکت زیرمجموعه این بانک طی سالجاری، عرضه اولیه سهام در بورس داشته باشند.

به گزارش کاماپرس، بانک پاسارگاد اعلام کرده است که در سالجاری ۷ شرکت زیرمجموعه این بانک در بورس عرضه اولیه می شوند ضمن اینکه بانک پاسارگاد در مرحله تجدید ارزیابی جهت افزایش سرمایه چشمگیر قرار دارد.
در سال ۹۹ عرضه اولیه هفت شرکت کلیدی غیربورسی بانک پارسیان همچون گسترش‌انرژی‌ پاسارگاد، پرداخت‌الکترونیک پاسارگاد، فولاد زرند ایرانیان، فولاد سیرجان ایرانیان، فروسلیس غرب پارس، داتیس آریان قشم و مبنای خاورمیانه انجام می شود و فعالان بازار پیش بینی می‌کنند وپاسار از محل عرضه این شرکت‌ها می‌تواند تحولی در درآمد قابل توزیع خود ایجاد نماید.

افزایش سرمایه سنگین بانک پاسارگاد از محل تجدید ارزیابی دارایی ها

بنا به اعلام اخبار پول، همچنین افزایش سرمایه بانک‌پاسارگاد از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های این بانک در مرحله کارشناسی رسمی و ارزیابی است که تاکنون هم ارزیابی مزبور به پایان نرسیده و فرآیند فوق ادامه دارد، همچنین اجرای برنامه فوق وابسته به دریافت مجوز از بانک مرکزی ج.ا.ا و سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد بود.
مجموع ارزش بازار کل سهام شرکت میدکو، شرکت سرمایه‌گذاری پارس‌آریان و بیمه پاسارگاد در پرتفوی بانک در تاریخ چهارم تیر ۹۹ حدود ۲۹۷.۸۰۷ میلیارد ریال بوده‌است که با توجه به قیمت تمام شده سرمایه‌گذاری که تماماً بر مبنای قیمت اسمی سهام بوده‌است، پتانسیل بالایی برای شناسایی سود دارد.
ناگفته نماند که سهام بانک پاسارگاد در تاریخ 1390/5/15 در فهرست نرخ های بورس درج و در تاریخ 1390/05/25 برای اولین بار عرضه شد یعنی حدود 9 سال از اولین حضور بانک پاسارگاد در بازار سرمایه می گذرد؛ به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، بانک پاسارگاد در سال مالی ۱۳۹۷ در میان بانک های خصوصی ایران توانست بهترین عملکرد درآمدی و سود آوری را از خود نشان دهد و ۶,۸۸۹ میلیارد تومان درآمد کسب نماید.

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

مرتبط با : بانک پاسارگاد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز