عرضه اولیه 4 شرکت ریلی تا پایان سال

براساس برنامه شرکت راه آهن، قرار است که تا پایان سال جاری 3 یا 4 شرکت ریلی عرضه اولیه ‌شود.

به گزارش کاماپرس، شرکت های ریلی با ورود به بورس می توانند حساب‌های مالی خود را با استفاده از ظرفیت و سهام‌هایی که مردم خریداری می‌کنند، افزایش دهند و همین موضوع راهگشای بسیاری از شرکت ها بوده است البته ناگفته نماند که بورس استانداردهایی دارد و شرکت‌های زیان‌ده نمی توانند وارد بازارسرمایه شوند، برهمین اساس طی سال های گذشته فقط چند شرکت ریلی پا به عرصه بورس گذاشته اند.
در این میان شرکت راه آهن هم بارها اعلام کرده است که مشوق‌های لازم‌ را در این زمینه ایجاد می کند و شرکت ها را برای ورود به بازار سرمایه سوق می دهد، معاون تأمین سرمایه و اقتصاد شرکت راه‌آهن در مورد ورود شرکت‌های ریلی به بورس می گوید: سیاست راهبردی شرکت راه‌آهن در این‌باره‌ تحقق دو هدف اصلی است که اول ارتقاء کیفیت حکمرانی این شرکت‌ها و ارتقاء سطح سلامت مدیریت آنها است و دوم تأمین مالی از بازار سرمایه که حجم زیادی است.
نورالله بیرانوند ادامه می دهد: تأمین مالی از بورس از طریق انتشار سهام، ریسک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش می‌دهد.
او در گفت و گو با فارس بیان می کند: در حال حاضر شرکت‌هایی که در بورس نماد دارند، ما آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشویق می‌کنیم که با سرعت با افزایش سرمایه یا با ارائه سهام‌های دیگر ورود کنند. وی درباره عرضه اولیه سهام شرکت های ریلی در بورس اظهار کرد: فکر می‌کنیم امسال بتوانیم تا پایان سال 3 تا 4 شرکت دیگر با این آماده‌سازی وارد بازار سرمایه کنیم.

عدم آمادگی رجا برای ورود به بازار سرمایه
درحالی که چند روز پیش مدیرعامل رجا از آمادگی این شرکت برای ورود به بورس خبر داده بود، معاون تأمین سرمایه و اقتصاد شرکت راه‌آهن می گوید: شرکت رجا هنوز آمادگی کامل برای ورود به بورس را ندارد.
بیرانوند در مورد ورود شرکت رجا به بورس، بیان می کند: این موضوع در حیطه اختیارات تأمین اجتماعی است و در حیطه اختیارات شرکت‌ راه‌‌آهن نیست اما تا جایی که ما مطلع هستیم، برنامه ورود رجا به بورس پیش نرفته است.

آریاک سفر

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز