عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال در چه مرحله ای است؟

در نشست ستاد خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که به منظور عرضه اولیه این دو باشگاه در بورس با حضور مسئولان وزارت ورزش و نمایندگان سرخابی ها برگزار می شود مراحل بورسی شدن این دو باشگاه پیگیری شد.

به گزارش کاماپرس، دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار پایتخت با واگذار شدن دو ورزشگاه به هر باشگاه و رسیدگی به بند حسابرس در گزارش های مالی دو باشگاه و طی شدن برخی مراحل دیگر از شروط پذیرش در بورس، یک قدم دیگر به بورسی شدن نزدیک شدند.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان پیش از این وعده داده بود که واگذاری این دو باشگاه را تا مردادماه به سرانجام برساند و حضور مستقیم وی در جلسات خصوصی سازی سرخابی ها نشان دهند عزم مقام عالی ورزش بر عملی شدن این وعده است.

ابوالقاسم شمسی معاون سازمان خصوصی سازی درباره آخرین تحولات عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال در بورس گفت: تازه ترین جلسه هفتگی بررسی پذیرش دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس عصر تا شامگاه چهارشنبه در وزارت ورزش به ریاست وزیر ورزش برگزار شد. به گفته معاون سازمان خصوصی سازی بحث اصلی مطرح شده در این جلسه اصلاح ساختار مالی دو باشگاه و افزایش سرمایه سرخابی ها به منظور واجد شرایط شدن برای پذیرش در بورس بود.

اعطای دو ورزشگاه به هر یک از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال

آریاک سفر

وی گفت: به هر یک از دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس  باید دو ورزشگاه داده می‌شد که در این راستا به استقلال، مجموعه ورزشی شهید مرغوبکار و کمپ حجازی واگذار شد و به پرسپولیس هم مجموعه ورزشی درفشی فر و مجموعه ورزشی شهدای گمنام واگذار شد.

شمسی توضیح داد: ظرف یکی دو هفته آینده هم سند مالکیت درفشی فر و هم سند مالکیت شهید مرغوبکار اخذ می‌شود و انتقال دو کمپ شهید حجازی و شهدای گمنام هم موضوع در دستور کار هیات دولت قرار دارد و انشاءالله در دستور قانون محاسبات عمومی ماده 177، انتقال انجام شده و سند مالکیت اخذ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از نکات دیگری که در این نشست پیگیری شد می توان به تعیین تکلیف اختلاف مالی اسپانسرهای دو باشگاه و ثبت علایم تجاری یکی از این باشگاه‌ها از طریق اداره کل ثبت علایم تجاری و مالکیت معنوی و رفع مشکلاتی که در بند حسابرس گزارش سال گذشته اشاره کرد.

شایان ذکر است بورسی شدن سرخابی ها شرایطی از جمله تعیین تکلیف ابهامات مالی و زیان ها و بدهی های این دو باشگاه دارد که به گفته مسئولان سازمان خصوصی سازی این مراحل نیز در دست پیگیری است.

 

انتهای پیام

مرتبط با : استقلالپرسپولیس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز