عرضه اولیه پرحرف و حدیث سهام استقلال و پرسپولیس تا 2 ماه دیگر

به گفته معاون وزارت ورزش و جوانان، عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس تا 2 ماه دیگر انجام می شود.

به گزارش کاماپرس، درحالی که وزیر ورزش از عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس در مرداد ماه خبر داده بود، حالا خبر می رسد که قرار است این عرضه اولیه دو ماه دیگر انجام شود.
با وجود وعده وزیر ورزش و معاونش درباره حضور سرخابی ها در بازارسرمایه، موانع بسیاری برای عرضه اولیه این دو تیم محبوب تهرانی وجود دارد، به گفته کارشناسان اقتصادی، این دو تیم در فرابورس هم نمی‌توانند عرضه شوند چون شرکت‌هایی که زیان انباشته دارند اگر بخواهند سهام‌شان را به بلوک‌های خرد تعیین کنند، اول از همه باید تکلیف تراز نابسامانی مالی‌شان را اصلاح کنند که این اقدام از سوی استقلال و پرسپولیس انجام نشده است، ضمن اینکه این دو باشگاه هم بدهی دارند و هم اینکه در آمد مشخصی ندارند.
البته پیش از این مدیرعامل فرابورس ایران ضمن استقبال از ورود و پذیرش سرخابی ها اعلام کرده بود: فقط برخی فرآیندها از جمله ثبت نزد سازمان بورس و افزایش سرمایه از محل دارایی‌های این دو باشگاه باقی مانده است.

ارائه لایحه نظام جامع باشگاه داری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جمشید تقی زاده با اعلام اینکه واگذاری پرسپولیس و استقلال حرکت ویژه‌ای طلب می‌کرد که مورد تاکید وزیر ورزش و از مهم‌ترین رویدادهای ورزش است، گفت: لایحه نظام جامع باشگاه‌داری به زودی از سوی دولت به مجلس ارایه می شود تا بخش خصوصی نقش ویژه‌ای در ورزش کند.
او ادامه داد: بسیاری از مسائل این لایحه در کمیسیون فرهنگی بررسی و پس از یکی دو بار ارجاع به شورای نگهبان، اعاده شده و طی هفته‌های آینده در صحن مجلس مطرح خواهد شد تا با با رای نمایندگان، ضمن برخورداری ورزش از شرح وظایف خاص ، عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس دو ماه آینده انجام شود.

آریاک سفر

حال باید منتظر ماند و دید آیا سهام این دو باشگاه پرطرفدار که در ماه های اوج رونق بورس به بازار سرمایه نیامده در روزهایی که بازار دچار نوسان و تزلزل شده راهی بورس می شود یا خیر.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : استقلالپرسپولیس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز