عرضه اولیه های پائیز 99 را بشناسید/ 10 شرکت در نوبت ورود به بورس

بر اساس اعلامیه های پذیرش شرکت ها در بورس و بنا به اظهارات مدیران شرکت ها و مسئولان سازمان خصوصی سازی و سایر مسئولان، پائیز امسال بورس شاهد عرضه اولیه 10 شرکت خواهد بود که برخی از آنها شرکت های بسیار بزرگی هستند و سهام قابل توجهی وارد بازار می کنند.

به گزارش کاماپرس، اگر پیش بینی برخی تحلیل گران بازار سرمایه درباره بازگشت رونق به این بازار در سه ماهه چهارم سال محقق شود، بورس تهران در پائیز 99 روزهای پرخبری را پشت سر خواهد گذاشت و از مهم ترین اخبار آن عرضه اولیه های پائیزی خواهد بود.

در ادامه مروری خواهیم داشت بر 10 شرکتی که بنا به اعلام کانال عرضه اولیه، بیشترین احتمال عرضه اولیه سهام آنها در پائیز امسال وجود دارد.

1. شرکت پالایش نفت ستاره خیج فارس

امیرهامونی مدیرعامل فرابورس در نیمه شهریورماه 99 از فراهم شدن مقدمات عرضه اولیه سهام پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس – بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی در خاورمیانه و جهان – خبر داد. بدهی های ارزی این شرکت به بدهی های ریالی تبدیل شده و مراحل عرضه سهام آن نیز با سرعت در حال پیگیری است به نحوی که پالایش نفت ستاره خلیج فارس از گزینه های اصلی عرضه اولیه در پائیز امسال محسوب می شود.

آریاک سفر

2. شرکت پتروشیمی اروند

پتروشیمی اروند از بزرگترین واحدهای پتروشیمی کشور و از تولید كنندگان مطرح زنجیره PVC  در منطقه خاورمیانه است. مسئولان هلدینگ خلیج فارس به عنوان شرکت بالادستی این شرکت اخیرا از برنامه‌ریزی‌ برای عرضه اولیه پتروشیمی اروند در هفته‌های آینده خبر داده اند.

3. شرکت اپال پارسیان سنگان

علیرضا آل احمد از مسئولان سازمان خصوصی سازی 17 مردادماه 99 از طی شدن مراحل پذیرش شرکت اپال پارسیان سنگان – یک شرکت معدنی بزرگ فعال در بخش سنگ آهن – در بورس با همکاری بانک پارسیان به عنوان سهام دار عمده این شرکت خبر داده بود. وی زمان عرضه این سهام را شهریورماه یا مهرماه اعلام کرده بود که با توجه به پایان یافتن شهریور به نظر می رسد اپال پارسیان سنگان مهرماه به بورس بیاید.

4. شرکت صنایع غذایی کورش

عرضه اولیه سهام شرکت صنایع غذایی کورش با نماد «غکورش» قرار بود ۲۹ مرداد ماه  به متقاضیان عرضه شود اما این عرضه به دلایلی از جمله ضرورت شفاف سازی برخی ابهامات توسط نهاد ناظر بورس لغو شد و اکنون این شرکت نیز جزو داوطلبان عرضه در پائیز است.

5 و 6. پرسپولیس و استقلال

عرضه سهام دو باشگاه بزرگ پایتخت مدتهاست بر سر زبان ها افتاده و وزیر ورزش وعده داده بود این عرضه تا پایان تابستان انجام شود و رئیس سازمان خصوصی سازی و مدیرعامل فرابورس هم از طی شدن برخی مراحل پذیرش این شرکت ها خبر داده اند. اگر آنچه مسئولان وعده کرده اند محقق شود عرضه اولیه این دو باشگاه بمب خبری پائیز بورس خواهد بود.

7. پتروشیمی بوعلی

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا دیگر نامزد بورسی شدن در پاییز امسال است. این شرکت از زیرمجموعه های شستا و از طرح‌های آروماتیک سوم صنعت پتروشیمی به حساب می‌آید که درمنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر قرار دارد. این شرکت بر اساس اعلام مسئولان هلدینگ خلیج فارس مراحل ورود به بازار سرمایه‌ را به سرعت طی می کند و فاصله چندانی تا عرضه اولیه ندارد.

8. شرکت حمل و نقل ریلی رجا

رجا از شرکت های زیرمجموعه راه آهن بوده که طی سال های گذشته به نوعی خصوصی سازی شده است. این شرکت بزرگترین شرکت ریلی مسافری ایران است و طبق اظهارات مسئولانش مراحل پذیرش در بورس را پشت سر گذاشته و در نوبت عرضه قرار گرفته است.

شایان ذکر است شرکت تامین سرمایه تمدن و شرکت پتروشیمی الوند نیز به عنوان نهمین و دهمین شرکت های نامزد عرضه اولیه در فهرست عرضه های پائیزی قرار دارند.

انتهای پیام

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز