عرضه اولیه سیمانی شستا چقدر سود محقق کرد؟

لست سکند

شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور که سهام آن اخیرا توسط شستا در بورس عرضه اولیه شد سود 800 ریالی در سال مالی منتهی به اردیبهشت ماه 1399 محقق کرده است.

به گزارش کاماپرس، بازدهی و سودآوری سهام های عرضه اولیه شده در بورس موجب دلگرمی سرمایه گذاران بازار سرمایه خصوصا سهامداران تازه کار است و می تواند برخی انتقادات در مورد عرضه اولیه ها را خنثی کند. انتقاداتی که بازده نبودن شرکت های عرضه اولیه ای به صورت واقعی و افزایش قیمت آنها به سبب هیجان بازار را مطرح و جو منفی در بازار ایجاد می کنند.

شرکتی که اخیرا بازدهی و سودآوری خود را به رخ کشیده شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین با نماد سیتا است که از زیرمجموعه های شستا به شمار می رود و سهام آن اخیرا در بورس به عموم عرضه شد.

رشد قابل توجه درآمدهای عملیاتی سیتا

بر اساس گزارش کانال شستا رسانه، شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین – سیتا – در ۱۲ ماهه متنهی به اردیبهشت 1399  برای هر سهم ۸۰۰ ریال سود محقق کرده است و این درحالیست که این شرکت در مدت مشابه سال قبل ۲۰۵ ریال سود برای هر سهم شناسایی کرده بود.

راز آسمان پایتخت

بر اساس بررسی های به عمل آمده علت اصلی افزایش ۲۹۰ درصدی سود در سال ۹۹ نسبت به سال قبل را می‌توان ناشی از رشد ۲۴۷ درصدی درآمدهای عملیاتی برشمرد.

شایان ذکر است شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین۳۰ درصد از ظرفیت تولید و فروش سیمان کشور را در اختیار دارد. ضمنا سیتا در حال حاضر ۴۵ شرکت زیرمجموعه دارد که از این تعداد ۳۰ شرکت به صورت مدیریتی و ۱۵ شرکت به صورت سهامداری اداره می‌شود. همچنین از این ۴۵ شرکت ۲۶ شرکت در بورس بوده و ۱۹ شرکت غیربورسی هستند و ارزش کل پرتفو سیمان تامین حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان برآورده شده است.

بیشتر بخوانید:

 

مرتبط با : سیمان تامین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز