عرضه اولیه سیمانی شستا با تعدیل مثبت سود مواجه می‌شود

خبری که امروز درباره موافقت سازمان حمایت با افزایش قیمت سیمان پاکتی منتشر شده بیش از هر شرکتی ، فروش و سود هلدینگ عرضه اولیه ای سیمانی شستا – سرمايه گذاري سيمان تامين که در بورس با نماد سیتا درج شده است – را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش کاماپرس، شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین از زیرمجموعه های شستا است که تیرماه سالجاری با نماد سیتا در بورس عرضه اولیه شد. این شرکت بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور به شمار می رود چرا که در مجموع حدود ۳۰ درصد ظرفیت تولید و فروش سیمان کشور را در اختیار دارد.

خبری که امروز در ایسنا منتشر شد – بر اساس آن عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در نامه‌ به مدیران شرکت‌های سیمانی، از موافقت سازمان حمایت  با افزایش قیمت سیمان پاکتی خبر داده و خواستار شده تا مدیران شرکت‌های سیمان، هرچه سریعتر به جهت تعدیل نرخ فروش سیمان پاکتی اقدام کنند –  می تواند فروش و سود بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور را با تعدیل مثبت مواجه کند.

طبق ابلاغیه ای که شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت سیمان خطاب به مدیران این صنعت منتشر کرده  اولین موافقت با افزایش قیمت سیمان پاکتی به میزان هر تن، ۴۰ هزار تومان نسبت به قیمت‌های مصوب توسط سازمان صنایع استان سیستان و بلوچستان در همان روز (۱۵ مهرماه) صورت پذیرفته است.

شایان ذکر است مدیرعامل سیتا اخیرا از رشد ۱۳۵ درصدی سود خالص این هلدینگ در سه ماهه اول سال ۹۹ خبر داده است و بر اساس اظهارات وی، سود خالص این هلدینگ، از ۱۹۳ میلیارد تومان در بهار سال ۹۸ به ۴۵۵ میلیارد تومان در بهار سال ۹۹ رسیده است.

آریاک سفر

به این ترتیب به نظر می رسد سرمایه گذاران بورس و سهامداران سیتا باید در انتظار تعدیل مجدد سود این هلدینگ باشند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سیمان تامین
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “عرضه اولیه سیمانی شستا با تعدیل مثبت سود مواجه می‌شود

  1. صالح گفته:

    من سفارس داشتم ولی اینقدر منفی خورد که دیگه حالم ازش بهم خورد و فروختم ولی الان ظاهرا باز داره یه خبرایی میشه و میره بالا، ولی ما شانس نداریم مثل اینکه 😐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز