عرضه اولیه تامین سرمایه امین ؛ هر آنچه باید بدانید

لست سکند

شرکت تامین سرمایه امین روز گذشته به عنوان پانصد و چهل و پنجمین شرکت در بورس تهران عرضه اولیه شد.

به گزارش کاماپرس، این شرکت با نماد امین به روش ثبت سفارش طی مراسمی که به صورت آنلاین در فضای مجازی پخش می‌شد، به عموم مردم و صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه شد. مهمترین اطلاعات این عرضه کلیدی به شرح زیر است:

* تعداد یک میلیارد و ۵۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت تامین سرمایه امین عرضه اولیه شد.

* تعداد ۸۴۰ میلیون سهم برای عرضه به عموم و ۲۱۰ میلیون سهم هم برای عرضه به صندوق های سرمایه‌گذاری در روز معاملاتی یکشنبه (۱۹ مرداد ماه) به قیمت هر سهم ۱۰ هزار و ۴۰۰ ریال در بورس تهران کشف قیمت و معامله ‏شد.

* به هر کد معاملاتی ۱۶۱ سهم تخصیص یافت.

راز آسمان پایتخت

*تامین سرمایه امین اولین و تنها نهاد مالی و از معدود ناشران بورس است که برای آن سهام ممتاز در نظر گرفته شده و دارندگان فعلی سهام شرکت، سهام ممتاز دریافت کرده‌اند.

* ۲۵ درصد سهام شرکت جهت عرضه به عموم مورد تصویب هیئت پذیرش بورس قرار گرفت که در مرحله اول ۱۵ درصد و در مرحله دوم ۱۰ درصد سهام این شرکت عرضه خواهد شد.

* مدیر این عرضه، کارگزاری امین آوید و متعهد عرضه سهامدار عمده و متعهد خرید آن نیز سرمایه‌گذاری صبا تامین به میزان ۵۰ درصد از سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه بود .

* بنابه اعلام مدیرعامل تامین سرمایه امین، این شرکت بالاترین سهم انتشار اوراق را در سال‌های متمادی داشته است. سهم پروژه‌های بزرگ ملی از جمله بورسی کردن شرکت‌های مشمول اصل ۴۴، عرضه شستا و ‌بزرگترین تامین مالی های کشور توسط امین به اجرا درآمدند.

*تامین سرمایه امین در حال حاضر ۶ صندوق سرمایه گذاری دارد که حدود ۸ هزار میلیارد تومان تحت مدیریت صندوق های این مجموعه است. مجموع دارایی تحت مدیریت صندوق ها تا پایان سال به ۱۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

* سه صندوق‌ جدید در چند ماه آینده در تامین سرمایه امین راه اندازی می شود که یک صندوق آن تاکنون در بازار سرمایه نبوده و به عنوان نهاد مالی جدید در بازار سرمایه عرضه خواهد شد. طی دو ‌ماه آینده دو خبر جدید از انتشار اوراق مرتبط با شرکت تامین سرمایه امین منتشر می‌شود.

* پیش بینی شده بود که هر کد حقیقی و حقوقی می‌تواند حداکثر ۳۰۰ سهم در بازه قیمتی ۹۸۰ تا ۱۰۴۰ تومانی ثبت سفارش انجام دهد که در نهایت با مشارکت ۵ میلیون و ۴۳۰ هزار سهامدار و کشف قیمت 10400 ریال عرضه شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

11 دیدگاه برای “عرضه اولیه تامین سرمایه امین ؛ هر آنچه باید بدانید

  1. ایمان گفته:

    با سلام میحواستم بدونم چرا بنده که مشتری کارگزاری اگاه هستم چندین بار کمتر از چیزیکه تو عرضه اولیه ها بین سهامدارن تقسیم شده به من داده اند با اینکه هزینه خریدشو کامل پرداخت کرده ام؟! البته اینو بگم این تنها مختص من نیست و ۱۰ نفر دیگر از فامیل بنده که اونها هم مشتری کارگزاری آگاه هستن به همین شکل کمتر از تعدادی که تقسیم شده دریافت کرده اند!! ایا این همان مصداق دزدی توی روز روشن نیست؟!! اگر بگوییم کارگزاری مثلا اگاه ۷ میلیون مشتری داره و هر سری یک سهم از مشتریان خود را به اسم انها بردارد ولی به انها ندهد میشود ۷ میلیون سهم ناقابل لطفا این دزدی تو روز روشن را پیگیری کنید واقعا خجالت اور است که یک کارگزاری از مشتریان خود دزدی کند از سهام امین که ۱۶۱ سهم بود ۱۶۰ سهم داده شده و از سهام شاروم که ۱۶ سهم تقسیم شده ۱۵ سهم به مشتریانش داده و در هفته های گذشته هم همین روال وجود داشت ممنون از شما

  2. احمدی گفته:

    سلام حالا کارگذاری اگاه به قول شما یه دونه از سهام‌بر میداره کارگذاری فارابی که پول ما رو بلوکه میکنه هیچ گونه سهمی به ما نمیده بعد از تقسیم سهام پول بلوکه شده رو ازاد میکنه لطفا این مورد هم پیگیری کنید

  3. یلدا گفته:

    چرا پرتفوی مشتریان مفید منفی95 درصد بابت نماد امین هست؟!!امروز17مرداد!
    یعنی ماباید بشینیم خودمون حساب کتاب کنیم دستی!! هیچ وقت نمیشه به سامانه ها اعتماد کرد؟!!چرا آپدیت نمیکنید!!
    چرا شفافسازی و اطلاعرسانی نمیکنید؟!!

  4. مجید گفته:

    با سلام .خودتان را ناراحت نکنیداینجوردزدیها در کارگزاری مفید هم زیاده ما۶کدبورسی داریم هردفعه به یکی سهم کامل میده به ۵کددیگه یکی کم

  5. hs گفته:

    سلام من دیروز عرضه اولیه امین و شاروم برام درحال خرید بود و در سامانه هم نشان میداد ولی امروزه کارگزاریم مفیده وقتی نگاه کردم پیام میده منقضی شده مگه قرار نیس عرضه اولیه به طور اتومات خریداری این چه بند و بساطیه راه انداختن به کجا باید علیه کارگزاری مفید شکایت کنیم

  6. بختیارهستم گفته:

    باسلام اقا سهم امین که ۱۶۱سهم هست کلا نابودشده بعد دوروز پولی که بابتش برداشتن مثل اینکه برگشته وخبری ازسهم من نیست

  7. ناصر گفته:

    من در روز سه شنبه مورخ 99/05/14 نماد عرضه اولیه امین را انتخاب کردم تا بصورت اتومات خریداری کند و در روز چهارشنبه مورخ 99/05/15 وقتی پرتفوی را دیدم متوجه شدم که از دارایی بنده کسر کرده است . با این حال یکبار هم خودم به صورت دستی درخواست خرید کردم . در روز جمعه برای یک لحظه در پرتفوی دیدم که هم شاروم را خریده و هم امین را . ولی در روز یکشنبه که بازار بازگشایی شد دیدم که امین را خریداری نکرده است . و پول را برگردانده است . آیا درست است که کارگزاری فارابی ما را سر کار میگذارد . اقا اگر نمیتونی بصورت اتومات خریداری کنی بگو که ما بصورت دستی خریداری کنیم . در مورد آریا ساسول هم چنین کلاهی سر ما رفت . آیا مرجعی هست که ما شکایت کنیم و این 2 عرضه اولیه خوبی که از دستمان رفت را احققاق حق کنیم .

    • مجتبی کاوه گفته:

      سلام دوست عزیز. پیام های مشابه پیام شما را تقریبا هر روز دریافت می کنیم. متاسفانه مسئولان کارگزاری ها پاسخگوی این نواقص و حق کشی ها نیستند. تاسف شدیدتر این که مسئولان سازمان بورس هم به عنوان نهاد ناظر چشم خود را به روی این مسائل بسته اند. با این حال انتشار این کامنت ها و گزارش هایی که از تخلفات اینچنینی منتشر می شود، در شنیده شدن صدای مردم و پاسخگو شدن کارگزاری ها و مسئولان بورس بی اثر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز