عرضه اولیه اپال فردا برگزار نمی شود/ لغو ناگهانی عرضه در روز ریزش بورس

در حالی که قرار بود عرضه اولیه اپال – شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با نماد اپال – فردا چهارشنبه ۲۶ آذرماه برگزار شود، سازمان بورس با صدور اطلاعیه ای این عرضه را لغو کرد.

به گزارش کاماپرس، در اطلاعیه سازمان بورس بدون اشاره به علت لغو این عرضه اولیه آمده است : به اطلاع کلیه فعالان محترم بازار سرمایه می رساند، پیرو اطلاعیه شماره ۱۸۱/۸۳۴۱۹ مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۲۳ عرضه سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس(اپال)در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۲۶انجام نخواهد شد.

در این اطلاعیه تصریح شده است که اطلاع رسانی در خصوص تاریخ بعدی عرضه متعاقبا اعلام خواهد شد.

عرضه اولیه اپال در حالی لغو شد که شاخص کل بورس تهران نیز امروز با ریزش سنگینی مواجه شد و  در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۲۵ آذر شاخص بورس با سقوط ۵۵ هزار و ۸۰۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۲۸ هزار و ۳۵۲ واحد رسید و در آستانه ورود به کانال ۱.۳ میلیون قرار گرفت. در این روز سخت اکثر غریب به اتفاق نماد‌ها صف فروش داشتند و با ریزش قیمت مواجه شدند.

برخی فعالان بازار با ریزش سنگین شاخص انتظار لغو این عرضه اولیه را داشتند و این در حالی بود که قیمت گذاری سهام این عرضه نیز مورد انتقاداتی قرار گرفته بود. به نظر می رسد مسئولان بورس با پیش بینی استقبال ضعیف از عرضه اپال، بهتر دیدند این عرضه را به روزهای دیگر موکول کنند.

آریاک سفر

شایان ذکر است ریزش سنگین بورس امروز به نمادهایی که طی هفته های اخیر عرضه اولیه شده بودند کشیده نشد و در بین نماد‌های عرضه اولیه، صف خرید بوعلی امروز ۷۶۰ میلیارد تومان، وکبهمن ۲۰۰ میلیارد تومان و چخزر ۹۵ میلیارد تومان بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : فرآوری معدنی اپال کانی پارس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز