عایق‌کاری پنجره‌ها با پرده های عایق سرما

لست سکند

علی‌رغم استفاده از پنجره‌های دوجداره در ساختمان‌ها، بسیاری از منازل همچنان دارای پنجره‌های قدیمی بوده که قابلیت تعویض ندارند. نصب انواع پرده‌ های عایق سرما مثل پرده بامبو و … یک راه‌حل مناسب برای جلوگیری از ورود سرما و حفظ انرژی و گرما در این خانه‌ها محسوب می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ لوازم مبلمان و دکوراسیون، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نصب پرده های عایق سرما و پرده‌های سنگین‌تر بر روی پنجره‌ها به‌مانند یک پوشش عایق عمل کرده و از خانه شما در برابر سرما محفاظت می‌کند. نصب این پرده‌ها علاوه بر ایجاد فضایی گرم و دلچسب در فضای خانه، از هدررفت انرژی جلوگیری کرده و برای صرفه‌جویی در مصرف گاز ضروری است. همانطور که اشاره شد، این پرده‌ها انواع مختلفی از جمله پرده بامبو دارند. کاماپرس در ادامه به معرفی انواع پرده های عایق سرما برای استفاده در زمستان می‌پردازد.

انواع پرده‌های عایق سرما کدامند؟

پرده های عایق سرما و مناسب برای فصل زمستان، از نظر جنس، رنگ و حتی نوع نصب آن‌ها دارای انواع مختلفی هستند. برخی از این انواع در ادامه معرفی شده است؛

راز آسمان پایتخت

نقش پرده‌های بامبو در حفظ گرمای منزل

پرده‌ بامبو که به آن پرده حصیری نیز گفته می‌شود، با استفاده از تکه‌چوب‌هایی از نی بامبو ساخته شده و دارای ظاهری سنتی است. این پرده‌ها از نظر مکانیزم حرکت، به شکل عمودی بوده و به‌ دو صورت دستی یا اتوماتیک به سمت بالا جمع می‌شوند.

مهم‌ترین مزیت نصب پرده بامبو علاوه بر کیفیت و دوام بالای آن، حفظ دمای محیط است. این پرده‌ها به‌عنوان یک عایق مناسب در مقابل گرما و سرما عمل کرده و از این نظر برای نصب در فضاهایی چون اتاق‌های منزل، آشپرخانه، ادارت و محیط‌های کاری، کافه‌ها و غیره بسیار پرکاربرد است. ضمن این‌که پرده‌های بامبو از ظاهری بسیار کلاسیک و جذاب برخوردار بوده و قیمت مناسبی نیز دارند

پرده‌های مخمل

پرده مخمل با توجه به سنگین و ضخیم بودن آن، بهترین گزینه برای استفاده در فصل زمستان است. پارچه مخمل به‌عنوان یک عایق عالی و مناسب عمل کرده و از ورود سرما به داخل خانه و خروج گرما و انرژی درون خانه جلوگیری می‌کند. این پرده‌ها همچنین عایق نور و حتی صدا هستند.

پرده هازان کتان

پرده هازان دارای جنس کتان بوده و در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود. پرده‌های هازان که ضخامت بیشتر و بافت فشرده‌تری دارند، گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در فصل زمستان هستند. از مزیت‌های این نوع پرده، تولید آن در انواع سبک‌های مدرن و سنتی است.

پرده رومی

پرده‌های رومی در حالت باز شده، تمام فضای پنجره را می‌پوشانند و تقریبا فضایی برای خروج گرمای خانه باقی نمی‌گذارند. پرده‌های رومی یا رومن اگر به خوبی روی پنجره قرار بگیرند، گزینه بسیار مناسبی برای عایق سرما محسوب می‌شوند.

 

پرده های عایق حرارتی

پرده‌های عایق حرارتی با چهار لایه مجزا فوم با چگالی بالا و کاملا متناسب با فصل زمستان و با هدف جلوگیری از نفوذ هوای سرد طراحی شده‌اند. این پرده‌ها همچنین دارای یک پوشش مانع بخار و یک پوشش خارجی تزئینی هستند که موجب هدایت گرما به اتاق می‌شود.

پرده‌های چند لایه

پرده ‌های چند لایه علاوه بر این‌که هماهنگی بهتری داشته و از نظر زیبایی بسیار شیک‌تر هستند؛ فضای هوایی بسیار کمی برای ورود هوای سرد ایجاد کرده و موجب حفظ دمای اتاق می‌شوند.

پرده های عایق سرما چه ویژگی‌هایی دارند؟

پرده های عایق سرما ، علاوه بر جنس مناسب و ضخیم باید ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشند. این ویژگی‌ها در ادامه آمده است؛

ابعاد و اندازه پرده

اگر به دنبال خرید پرده‌ای هستید که در فصل زمستان از نفوذ سرما جلوگیری کند، بهتر است ابعاد آن را کمی بزرگ‌تر از پنجره انتخاب کنید تا تمام پنجره و درزهای آن به خوبی پوشانده شود.

رنگ پرده

رنگ پرده‌ها از نظر روانشناسی در احساس سرما و گرما در فضل زمستان بسیار اهمیت دارند. برخی از رنگ‌ها از جمله رنگ‌های گرم ممکن است حس سرما را از بین برده و احساس گرمای بیشتری در خانه ایجاد کنند. از جمله رنگ‌های گرم و مناسب برای پرده خانه در فصل زمستان می‌توان به تناژ رنگی زرد، طلایی، سبز، نارنجی و قرمز اشاره کرد. برای زیبایی هرچه بیشتر فضای خانه می‌توانید این رنگ‌های گرم را به‌صورت طرح‌ها و یا تزئیناتی در ترکیب‌ با رنگ‌های سرد و خنثی استفاده کنید.

خرید پرده های عایق سرما از سپهر دکور

سپهر دکور یک مجموعه معتبر در زمینه تولید انواع لوازم خانگی است که در زمینه دکوراسیون داخلی منازل نیز به ارائه خدمت می‌پردازد. با خرید انواع پرده های عایق سرما از جمله پرده بامبو از مجموعه سپهر دکور ، می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه نیز بهره‌مند شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : سپهر دکور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز