عاقبت واردات خودرو به کجا رسید؟

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق لایچه بودجه، درگفت و گویی تلویزیونی اعلام کرده که هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه واردات خودروی سواری را مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانسته است. از این رو کمیسیون تلفیق با مجوز هیئت رئیسه در این خصوص اقدام و نظر مجمع را اعمال کرد. در حالی که سیدنظام موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، بیان کرده که منظور حاجی بابایی از این سخنان حذف مصوبه واردات خودرو نیست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، موسوی در گفت و گوی خبر 21 اعلام کرده که قبل از مصوبه مجلس هم منعی برای واردات نداشتیم. اما به دلیل مسائل ارزی، دولت تاکنون از واردات خودرو جلوگیری کرده است. مجوز واردات خودرویی که اکنون صادر شده به دلیل هزینه‌های موجود و درخواست‌های مردم است و هم اکنون در این باره مشکلی وجود ندارد. تنها چیزی که حذف شده عدد مربوط به واردات خودروی سواری است. سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بیان کرده که اگر دولت از لحاظ ارزی مشکلی نداشته باشد و این موضوع مغایر با سیاست‌های کلی نظام نباشد واردات مانعی ندارد و دولت می‌تواند در فروردین ماه در این باره اقدامات لازم را انجام دهد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالف واردات خودرو است

اما اخیرا حاجی بابایی اعلام کرده مصوبه مجلس درباره واردات خودروی سواری در جلسه با اعضای هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام رای گیری شده و مورد مخالفت شدید اعضا قرار گرفت. به گفته رئیس کمیسیون تلفیق بودجه، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص برخی از تبصره‌های مختلف، از جمله واردات خودروی سواری، ایراداتی را بیان کرده بود. در نهایت هم مجمع با تبصره واردات خودرو مخالفت شدید خود را اعلام کرد.

به دلیل همزمانی این جلسات با روزهای پایانی سال، کمیسیون تلفیق این مجوز را داشت در هماهنگی با شورای نگهبان، مجمع تشخیص و هیئت رئیسه مجلس ایرادات باقی مانده را برطرف و بودجه را نهایی کند.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز