طلا در سکوت گران شد

لست سکند

در شرایطی که کل اقتصاد جهانی تحت تاثیر ویروس کرونا شوکه شده و کسب و کارها به کما رفته‌اند، قیمت طلا در سکوتی شدید رشد کرد.

به گزارش کاماپرس، نگرانی مردم از شرایط حاکم بر بازارها و هراس از اینکه ارزش دارایی‌های‌شان کم شود، سبب شد بازار طلا با هجوم خریدار مواجه شود. مردم که از وخامت شیوع ویروس کرونا ترس دارند، برای خرید دارایی‌های امن، به سمت طلا گرایش پیدا کرده‌اند. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز چهارشنبه بازار سنگاپور با یک درصد افزایش به قیمت ۱۵۸۷ دلار و ۳۱ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تحت تاثیر صعود دلار ۳.۱ درصد افت کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۶۰۰ دلار و ۷۰ سنت رسید. طلا در شرایط ابهامات اقتصادی یا سیاسی به سرمایه گذاری جذابی تبدیل می شود و به شدت به نرخهای بهره حساس است زیرا نرخهای پایین‌تر، هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را کاهش می دهد.

مطالب مهم را از دست ندهید:

راز آسمان پایتخت

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه امکان دسترسی دهها بانک مرکزی خارجی به دلار آمریکا در طول بحران کرونا را تسهیل کرد. در این بین، سه پالایشگر بزرگ طلا در جهان اعلام کردند که تولیدشان در سوییس را به دلیل دستور مقامات محلی برای تعطیلی صنایع غیرضروری، حداقل به مدت یک هفته متوقف خواهند کرد و به این ترتیب عرضه طلای فیزیکی محدودتر شد. روسیه هم از اول آوریل خرید طلا را متوقف کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبت چین صعود کردند. در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۲.۴ درصد سقوط کرد و در ۲۲۹۵ دلار و ۶۳ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۷۱۸ دلار و ۹۲ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۳ دلار و ۹۲ سنت معامله شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “طلا در سکوت گران شد

  1. دکتر گفته:

    توی یکماه اخیر وقتی قیمت جهانی بالا میره توی ایران هم قیمت طلا بالا میره. وقتی قیمت جهانی طلا به شدت افت کرد دوباره توی ایران قیمت بالا رفت. تازه چطوریه که با اینکه بازار تهران تعطیله دوستان طلافروش نرخ می دهند. این کارها خلاف قانونه. دارند آروم آروم ذهن ها را به تورم غیر قانونی و تخلفات صنف طلافروشان عادت می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز