طلای آب شده بهتر است یا شمش 100 گرمی؟

شمش 100گرمی-کاماپرس
لست سکند

یکی از روش‌های سرمایه­‌گذاری و حفظ ارزش سرمایه، خرید شمش طلا است که در وزن‌های مختلفی در بازار وجود دارد. شمش طلا هر چه عیار بالاتری داشته باشد، ارزش بیشتری دارد. طبق اطلاعات موجود، حداقل عیار شمش طلا 995 و حداکثر آن 999.99 است که بیشترین ارزش را دارد و یکی از گزینه‌های سرمایه­‌گذاری است.

به گزارش کاماپرس، شمش طلای 100 گرمی زکوین یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید با سرمایه بالای سیصد میلیون می‌باشد.

دلایل مناسب بودن شمش صد گرمی برای سرمایه­‌گذاری نسبت به طلای آب شده موارد ذیل می‌باشد:

  • فروش آب شده ممنوعیت قانونی دارد و فروش آن به مصرف کننده ممنوع می‌باشد.
  • تقلب در طلای آب شده وجود دارد و احراز اصالت آن برای مشتری مقدور نمی‌باشد.
  • عیار طلای آب شده مشخص نمی‌باشد و بین 700 تا 999 متغیر است و صرفا از طریق انگ میتوان به اطلاعات عیار آن دسترسی پیدا کرد.
  • دسترسی به اطلاعات انگ طلای آب شده در خیلی مواقع برای عموم در دسترس نمی‌باشد.
  • قابلیت معامله شمش صد گرمی در همه مراکز تجاری وجود دارد بر خلاف طلای آب شده.
  • خرید و فروش طلای آب شده به دلیل پولشویی ممنوعیت قانونی دارد بر خلاف معاملات و خرید و فروش شمش 100 گرمی که در خرید و فروش آن در تمامی مراکز تجاری میسر می‌باشد.
  • شمش صد گرمی برای هر ایرانی قابلیت خروج از کشور را دارد بر خلاف طلای آب شده.
  • شمش صد گرمی در تمام دنیا قابلیت خرید و فروش دارد بر خلاف طلای آب شده.

عوامل مختلفی وجود دارد که نشان دهنده مناسب بودن سرمایه‌­گذاری روی این نوع فلزات گرانبها است. یکی از این فاکتورها عیار این فلز گرانبها است که نسبت به دیگر انواع طلاها بیشتر بوده و همین موضوع، سرما‌گذاری روی آن را توجیه می‌کند.

همچنین افراد در صورت خرید این نوع طلا به هیچ وجه محدودیت معامله نداشته و به راحتی امکان انتقال آن را به هر مکانی خواهند داشت. از این منظر، شمش طلا بین‌­المللی است و در کشورهای دیگر به آن گواهی استاندار بین­‌المللی تعلق می‌گیرد، اما برای دیگر انواع طلاها چنین حالتی وجود ندارد.

شمش طلا وزن و ابعاد مشخصی دارد، در حالی که دیگر انواع طلا شکل‌های مختلف داشته و در این مورد از قاعده خاصی پیروی نمی‌کنند. در واقع هر کارگاه طلاسازی، به هر اندازه و هر شکلی که بخواهد، انواع طلا را به بازار عرضه می‌کند.

راز آسمان پایتخت

طلای آب شده-کاماپرس

مزایای خرید شمش 100 گرمی نسبت به خرید طلای آب شده

یکی از مزیت‌های مهم برای خرید شمش 100 گرمی، اندازه مناسب و عیار مشخص آن است. در واقع شمش طلا به گونه‌ای در بازار عرضه شده که تمامی سرمایه­‌گذاران خرد و کلان امکان خرید و نگهداری آن را دارند. بعضا در بازار طلا، شمش یک کیلوگرمی نیز موجود است و افراد به راحتی می‌توانند آن را خریداری و نگهداری کنند، اما برای خرید طلای آب شده اصالت کالا به هیچ وجه تضمین نمی‌گردد و خرید شمش صد گرمی با عیار 995 و وزن 100 گرم  زکوین با شناسنامه معتبر و حداقل کارمزد در مسکوکات طلا میباشد.

شمش طلا معتبر است و در سطح جهانی امکان معامله آن وجود دارد؛ به همین دلیل در صورت انتقال آن به کشورهای دیگر، برای معامله‌ آن دچار مشکل نخواهید داشت.

شمش طلا حباب قیمتی ندارد و به طور کلی از قیمت پایدارتری برخوردار است؛ در صورتی که طلاها در انواع و اقسام اشکال، حباب قیمتی دارند.

شمش 100 گرمی نسبت به طلای دست دوم دارای اصالت پائین تر و در عین حال اصالت شمش با طلای دست دوم و طلای آب شده قابل مقایسه نیست و خرید شمش برای سرمایه گذاری نسبت به طلای آب شده و طلای دست دوم توسط کارشناسان توصیه میگردد.

خرید طلای آب شده، ریسکی و امکان تقلب در آن زیاد است؛ در حالی که اگر شمش طلای شرکتی با علائم حک شده و به صورت تضمینی خریداری شود، امکان کلاهبرداری در این نوع طلا به وجود نخواهد آمد. با این وجود، هنگام خرید شمش نیز باید اطلاعات زیادی داشت تا از صحت و سقم اطلاعات حک شده روی آن آگاهی پیدا کرد. خرید شمش در زکوین و سایر مراکز تجاری دارای جواز با فاکتور رسمی اتحادیه طلا و جواهر صورت میپذیرد.

انتهای پیام

مرتبط با : زکوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز