طراحی تلویزیون‌ های Neo QLED 8K سامسونگ نمایشی فراگیر و متمرکز

تلویزیون سامسونگ-کاماپرس

وقتی قرار است در طراحی یک محصول عناصر غیرضروری حذف شوند، در گام اول سازندگان و طراحان به دنبال جنبه‌های ضروری دستگاه می‌روند تا آنها را بیابند. برخلاف اینکه در نگاه اول کار ساده‌ای به نظر می‌رسد اما اصلا کار راحتی نیست و تصمیم به حذف عناصر دستگاه‌ها، یکی از سخت‌ترین تصمیماتی است که طراحان می‌گیرند. فرآیند پایانی اما شیرین و جذاب است، چرا که در نهایت محصولی مینیمال و زیبا با کارآیی بیشتر ساخته می‌شود.

اتفاقی که برای طراحان تلویزیون‌های سری Neo QLED 8K سامسونگ هم رخ داد. طراحان سامسونگ بر تجربه تماشای کاربران تمرکز کردند و دامنه طراحی را با توجه به فضای قرارگیری تلویزیون و دستگاه‌های متصل به آن توسعه دادند. در طراحی تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ با استفاده از تحقیقات دقیق و اطلاعات به دست آمده از کاربران، سبک‌های زندگی و محیط‌های مختلف تماشای تلویزیون بررسی شده تا عواملی که مانع تمرکز بییننده‌ها می‌شود، شناسایی و حذف شوند. در ادامه به بررسی طراحی منحصربه‌فرد و ويژه تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ می‌پردازیم.

حذف حواشی

تلویزیون Neo QLED 8K سامسونگ با طراحی بی‌نظیر خود موانع فیزیکی بین محصول و بیننده را از بین می‌برد. صفحه نمایش بی‌نهایت (Infinity Screen) این تلویزیون با کاهش حاشیه‌ها تا حد ممکن، فرد را در تماشای تصاویر غوطه‌ور می‌کند. به لطف فناوری‌های پیشرفته در فرایند‌های طراحی، این حاشیه‌ها تقریباً به صفر کاهش یافته است که یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این تلویزیون‌ها به شمار می‌رود. قاب فولادی ضد زنگ 0.8 میلی‌متری آن، مرز بین صفحه نمایش و محیط را حذف می‌کند و این دید را ایجاد می‌کند که صفحه نمایش شناور است. برای حذف هر گونه مانعی، لوگوی سامسونگ نیز از نظر اندازه کاهش یافته است تا خود محصول، نه فقط نام آن، به عنوان نماد برجسته شود. تماشا کردن و گوش دادن، دو مسئله اساسی برای کاربران تلویزیون است که در طراحی Neo QLED 8K سعی شده تا تمامی موانعی که این دو مسئله را دچار تداخل می‌کنند، حذف شود و صفحه نمایشی برجسته‌، فراگیر و عاری از حواس‌پرتی تولید شود.

تلویزیون سامسونگ-کاماپرس

پخش صدای باکیفیت

علیرغم ظاهر باریک این تلویزیون، عملکرد آن به لطف گنجاندن فناوری‌های نوآورانه قدرتمند است. حفره بلندگو و سیستم‌های ساب ووفر که دقیقاً در پشت صفحه ‌نمایش تعبیه شده‌اند، صدایی با کیفیت بسیار بالا منتشر می‌کنند که نیازی به بلندگوی اضافی ندارد و به لطف فناوری هوش مصنوعی، کاربران می‌توانند از صداهای بهینه‌سازی شده با محتوا و محیط خود لذت ببرند. فناوری‌های صوتی پیشرفته در این تلویزیون با تولید صداهای باکیفیت و فراگیر روح انسان را تسخیر می‌کند.

آریاک سفر

بهترین و کامل‌‌ترین هارمونی

همانطور که یک ساختمان خوب ساختمانی است که منظره خود را زیباتر می‌کند، در مورد این محصول هم این امر صادق است. تلویزیون Neo QLED 8K سامسونگ علاوه بر داشتن زیبایی ظاهری، در هرکجا که قرار می‌گیرد هارمونی و انسجام آن مکان را بهتر و کامل‌تر می‌کند.

تلویزیون سامسونگ-کاماپرس

قابلیت One Connect

همانطور که گفتیم یکی از مزایای اصلی تلویزیون با صفحه نمایش بزرگ، توانایی غوطه‌ور شدن واقعی و واضح در محتوای مورد علاقه کاربر است. اما اگر محیط اطراف تلویزیون حواس شما را پرت ‌کند، این تجربه لذت‌بخش می‌تواند قطع شود. در طراحی Neo QLED 8K، طراحان سامسونگ با در نظر گرفتن چنین سناریوهایی، نحوه قرار گرفتن محصول در محیط‌های مختلف را مورد بررسی مجدد قرار داده‌اند.

تلویزیون‌های دیواری معمولاً نیاز به لوازم جانبی دارند که هم در محصول و هم در دیواری که محصول روی آن قرار می‌گیرد، تعبیه می‌شوند. برای تلویزیون‌هایی که روی میز هم قرار می‌گیرند، این موضوع رخ می‌دهد و دستگاه‌های جانبی، صحنه شلوغ و درهمی را در کنار تلویزیون خلق می‌کند. برای جلوگیری از هر یک از این بی‌نظمی‌ها، One Connect سامسونگ برای سازگاری با محیط‌های مختلف از نو طراحی شده است تا تمرکز بیننده را افزایش دهد. اندازه و ضخامت بهینه One Connect جدید، با بررسی دقیق محیط‌های مختلف تعیین شده و ظاهر باریک و نوع صفحه آن، نصب را آسان و منظم می‌کند.

در طراحی مجدد One Connect، طراحان سامسونگ لوازم جانبی جدیدی مانند Attachable Slim One Connect را ابداع کرده‌اند که می‌تواند به عنوان پایه تلویزیون استفاده شود. در حالی که پایه همیشه جزء جدایی‌ناپذیر طراحی تلویزیون بوده است، اما تا به حال هیچ نقشی جز پشتیبانی از صفحه نمایش نداشته است. Attachable Slim One Connect به عنوان یک پایه با فرمی خاص طراحی شده است که هیچ تداخلی با عملکرد و شکل ندارد و به طور مؤثری می‌تواند به عنوان یک پایه ساده پنهان ‌شود.

علاوه بر بهره‌وری فضا و مزیت زیبایی‌شناسی ارائه شده توسط Attachable Slim One Connect، عناصر روی خود تلویزیون به منظور حفظ غوطه‌وری و سهولت استفاده، از نو سازماندهی شده‌اند. پشت تلویزیون در کنار پایه Slim One Connect Attachable یک جعبه باریک One Connect وجود دارد که به Neo QLED 8K متصل است و کابل‌ها و سیم‌های نامرتب را از دید دور نگه می‌دارد و محیط اطراف تلویزیون را زیباتر می‌کند.

به طور کلی در طراحی این تلویزیون تمام عناصری که غوطه‌ور شدن کاربر در تماشای تلویزیون را دچار تداخل می‌کند، حذف شده‌اند. همچنین در طراحی آن مواردی رعایت شده است تا با حضور آن در هر فضایی، آن محیط زیباتر شود.

تکامل طراحی تلویزیون‌های سامسونگ همیشه در جهت ارائه تجربیات تماشای فراگیرتر به کاربران است. سامسونگ و طراحان آن همچنان به تلاش خود برای ایجاد محصولاتی که قابلیت‌های پیشرو و نوآورانه دارند، ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز