صعود دلار در کانال 25 هزار تومان با توقف فروش دلارهای خانگی

دلار روز گذشته از مرز 25 هزار تومان گذشت و در شیب صعود قیمت قرار گرفت. تغییر رفتار معامله گران بازار ارز و افزایش تقاضا در این بازار دلایلی داشت که مهم ترین آنها این است که بازار در حال حاضر کشش قیمت پائین تر از 25 هزار تومان را ندارد و صاحبان دلارهای خانگی نیز فروش دلار را متوقف کرده اند.

به گزارش کاماپرس، دلار روز گذشته به کانال 25 هزار تومانی برگشت و نشان داد هنوز برای سقوط به کانال های پائین تر آمادگی لازم در بازار وجود ندارد. اگر به وضعیت روزهای گذشته در بازار ارز دقت کنیم نوسان دلار در محدوده 24 تا 25 هزار تومان به ما نشان می دهد این بازار تحت تاثیر عوامل سیاسی قرار گرفته و نامشخص بودن دامنه تحولات سیاسی اخیر معامله گران را محتاط کرده است. با این حال به نظر می رسد کفه عواملی که قیمت دلار را افزایش می دهند سنگین تر است .

دلیل مهم صعود دلار در کانال 25 هزار تومانی کاهش میزان فروش‌های احتیاطی است. بسیاری از مالکان دلارهای خانگی با رصد اوضاع بازار در حال فروش ارز خود بودند اما ترور دانشمند هسته ای کشورمان و متشنج شدن فضای سیاست خارجی بار دیگر آنها را به نگهداری دلار تشویق کرد.

آریاک سفر

دنیای اقتصاد نیز در این باره نوشته است؛ بازگشت دلار به بالای ۲۵ هزار تومان موجب شد که برخی از معامله‌گران عنوان کنند که این ارز به کف قیمتی برخورد کرده است و حداقل به طور موقت تمایلی برای نزول به زیر سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان را ندارد. در واقع، از ابتدای هفته بازار چند بار سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی را مورد آزمون قرار داد ولی نتوانست آن را بشکند. نرخ بسته شده بازار هم هیچ گاه زیر ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان نرفته بود و همین موضوع تا حدی نشان می‌داد که بازار آمادگی پذیرش قیمت‌های پایین‌تر را حداقل در مقطع کنونی نداشته است.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز