صربستان سامانه موشکی ضد هوایی چینی را به S-400 روس ها ترجیح داد

علیرغم اظهارات مبنی بر توافق نامه های موجود بر فروش سامانه موشکی روسی S-400 و S-300 به صربستان ، در عمل مشخص شد ، صرب ها انگیزه ای برای خرید این سامانه های موشکی ضد هوایی روسی نداشتند و در نهایت تصمیم به خرید سامانه های HQ-22 ساخت چین، که در این کشور به عنوان رقیب اصلی S-400 روسی نام برده می شود، گرفتند.

به گزارش کاماپرس و به نقل از GLAS، براساس گزارش رسانه های محلی صربستان، وزارت دفاع این کشور به تازگی نسخه صادراتی سیستم دفاع هوایی HQ-22 چینی را خریداری کرده است.

براساس اطلاعات موجود ، صربستان سه فروند از این سامانه موشکی را خریداری کرده که نسخه صادراتی از آخرین سامانه دفاع هوایی برد متوسط HQ-22 است که با نام FK-3 شناخته می شود.

این سامانه برای اولین بار در سال 2016 در یک نمایشگاه نظامی در Zhuhai به نمایش گذاشته شد. سیستم دفاع هوایی HQ-22 جایگزین سیستم های پدافند هوایی منسوخ شده HQ-2 است که در ارتش چین استفاده می شده است. بر خلاف نسخه پایه HQ-22 که شعاع هدف گیری آن بین 150 تا 170 کیلومتر با ارتفاع 50 متر تا 27 کیلومتر بوده ، در نسخه صادراتی FK-3 شاهد کاهش شعاع تا 100 کیلومتر ، و در عین حال ارتفاع یکسانی با نسخه پایه هستیم.

صربستان اولین خریدار سامانه موشکی چینی ها

آریاک سفر

بنا بر گزارش ها ، صربستان اولین خریدار سیستم دفاع هوایی چین FK-3 است. لازم به ذکر است که پیشتر درباره اهداف صربستان برای خرید سامانه های دفاع هوایی چینی شاهد هیچگونه اظهار نظری از سوی مقامات این کشور نبودیم ، که این موضوع نشانگر این است که مذاکرات بین دو کشور برای مدت طولانی و به صورت مخفیانه انجام شده است.

هزینه خرید سیستم های دفاع هوایی چین برای صربستان هنوز مشخص نیست، با این حال ، بدیهی است که اکنون سفارشS-400 روسی توسط ارتش صربستان تقریباً منتفی قلمداد شود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز