صحنه هایی تماشایی از کارخانه تولید پیچ در ژاپن (ویدیو)

مصرف پیچ و مهره در جهان به طرز شگفت آوری در حال افزایش است و گویا هرچه علم و فن آوری پیشرفت بیشتری می کند، نیاز به این ابزارها نیز بالاتر می رود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در یک هواپیمای بوئینگ 747 بیش از 2.5 میلیون پیچ و مهره مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که تولید پیچ در یکی از کارخانه های ژاپن را نمایش می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، با این که تاریخ استفاده از پیچ به 200 سال قبل از میلاد باز می گردد ولی استفاده واقعی از آن به شکل امروزی در دوران رنسانس توسعه پیدا کرده است. پیچ های اولیه به صورت دست ساز بوده اند به همین خاطر نمی شد دو پیچ مشابه یکدیگر را پیدا کرد. در سال 1586، نخستین ماشین برش پیچ ابداع گردید و راه را برای نوآوری های بیشتر هموار کرد.

اوایل قرن نوزدهم روشی برای تولید پیچ ابداع شد که حتی امروزه هم مورد استفاده قرار می گیرد. نخستین کارخانه تولید پیچ در سال 1810 تاسیس شد و از آن تاریخ به بعد روش های تولید پیوسته ارتقا یافت.

آریاک سفر

پیچ ها معمولاً از مواد اولیه ای مانند فولاد، استیل زنگ نزن، برنج، آلیاژهای نیکل یا آلیاژهای آلومینیوم ساخته می شوند و کیفیت مواد اولیه برای جلوگیری از شکستن یا ترک خوردن پیچ از اهمیت زیادی برخوردار است. برای حفاظت بیشتر، پیچ ها با روکش هایی از روی، کادمیوم یا نیکل پوشانده می شوند.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز