شیر کم چرب ۵۶۰۰ تومانی برای گرانی دورخیز کرد

بعد از افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ حالا نوبت گرانی لبنیات است. این طور که شنیده می شود شیر کم چرب ۵۶۰۰ تومانی برای گرانی دور خیز کرده است.
به گزارش کاماپرس، قبل از هر افزایش قیمتی تولید کنندگان از افزایش هزینه ها و خرید مواد خام و ضرر کردن می گویند. حالا نوبت گلایه های تولید کنندگان صنایع لبنی است تا از نخواندن دخل و خرج بگویند.
محمدرضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی مدعی است هزینه های تولید، مثل شیرخام، حمل و نقل، بسته بندی بیشتر شده است. او در این باره می گوید:« قیمت مصوب شیرخام ۳۱۰۰ تومان است اما تا به امروز نه تنها این قیمت در خرید و فروش شیر خام رعایت نشده بلکه ۳۰ درصد هم افزایش یافته است و شرکت های لبنی شیر خام را با قیمت بیش از ۴۰۰۰تومان از دامداران خریداری می کنند.»

کارخانه های لبنی شرایط خوبی ندارند

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی در ادامه می گوید:« هزینه های حمل و نقل ۴۰ درصد افزایش یافته است. قیمت مواد پتروشیمی طی ۶ ماه با ۵۰ درصد رشد مواجه شده است. همچنین قیمت مصوب چربی هر یک دهم درصد ۵۰ تومان است که در بازار با قیمت بیش از ۷۰ تومان معامله می شود. کاغذ بسته بندی تتراپک در بازار یافت نمی شود و اگر هم پیدا شود بسیار گران است و با وجود این شرایط قیمت لبنیات همچنان سرکوب می شود. صنایع لبنی طی دوماه گذشته بارها با سازمان حمایت و تنظیم بازار مکاتباتی داشتند و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند ولی توجهی نمی شود و کارخانه های لبنی تحت فشار هستند.»

۱۰ محصول لبنی زیان ده هستند

آریاک سفر

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی در ادامه می گوید:« ۱۰محصول لبنی که ستاد تنظیم بازار برآنها قیمت گذاری کرده و ۸۰ درصد تولیدات کارخانه ها را شامل می شود، شرکت ها را به مرز ضرر و زیان رسانده، اگر قیمت ها اصلاح نشود کارخانه های لبنی قدرت تولید خود را از دست می دهند و با این شرایط دیگر امکان تولید وجود نخواهد داشت. برای مثال شیرکم چرب ۱.۵ درصدی یک لیتری ۵۶۰۰ تومان قیمت گذاری شده در حالی که قیمت تمام شده آن حدود ۷۰۰۰ تومان می شود.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز