بازار رمزارز در شوک؛ کاهش 10 هزار دلاری بیت کوین در یک ساعت!

چند ساعت قبل قیمت بیت کوین، معروف‌ترین ارز دیجیتال بازار، ناگهان نزدیک به 10 هزار دلار ریزش کرد و به محدود 42 هزار دلاری رسید. اکنون اوضاع این رمزارز اندکی بهبود پیدا کرده و در محدوده 47 هزار و 415 دلاری قرار دارد. با این حال باز هم قیمت بیت کوین نسبت به روز گذشته 5 هزار و 857 دلار کم شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار رمزارزها و بیت کوین، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، برخی از کارشناسان بازار رمزارزها معتقدند که کاهش نرخ بیکاری آمریکا و حرکت بانک مرکزی این کشور به سمت عادی سازی سیاست‌های پولی از عمده دلایل این کاهش نرخ بیت کوین است. طبق گزارش منتشر شده از ارز دیجیتال، صبح امروز نرخ بیت کوین به طور ناگهانی ریزش شدیدی پیدا کرد و طی یک ساعت تقریبا 10 هزار دلار از قیمت آن کم شد. با این حال نرخ این رمزارز به سرعت بازیابی شد، اما نتوانست به محدوده 50 هزار دلاری برسد و شوک عجیبی به سرمایه گذاران خود وارد کرد.

بیشتر بخوانید:

آریاک سفر

بازگشت نرخ بیکاری آمریکا به سطوح قبل از شیوع بیماری کرونا و تغییر روند سیاست‌های پولی و مالی این کشور، باعث رشد ارزش دلار در بین دیگر ارزهای مهم جهان شد. بنابر اعلام اداره کار آمریکا، نرخ بیکاری در این کشور از 4.6 در مهرماه به 4.2 در آبان ماه سقوط کرد. این رقم پایین‌ترین نرخ بیکاری آمریکا از بهمن ماه 1398 تا زمان حاضر محسوب می‌شود. به نظر همین اتفاق دلیل عمده ریزش اساسی نرخ بیت کوین طی روز جاری است.

فرصت طلبی برخی سرمایه گذاران

با این وجود و افزایش ترس در بازار، عده‌ای از معامله گران این فرصت را برای خرید بیشتر بیت کوین باارزش تلقی کرده و مشغول انباشت بیشتر این رمزارز هستند. قیمت اتریوم، دیگر رمزارز مطرح بازار، هم مانند بیت کوین کاهشی شده است. هم اکنون نرخ اتریوم با افت 270 دلاری نسبت به روز قبل، در محدوده 3 هزار و 926 دلاری قرار دارد.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز