شوک جدید دولت به بازار خودرو ؛ مردم سردرگم

لست سکند

شرکت بورس کالای ایران در اطلاعیه‌ای از مدیر عاملان شرکت‌های کارگزاری درخواست کرده تا فرآیند اطلاع رسانی و انجام اقدامات لازم برای خرید خودرو در این بازار را متوقف کنند. علت این توقف رفع نشدن ابهامات برای شورای عالی بورس است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته نامه‌ای از سمت سازمان بورس کالای ایران با امضای محمد نوروزپور، مدیر بازرسی اعضا و امور اعضا، به مدیران عامل تمامی شرکت‌های کارگزاری مجاز ابلاغ شد که از توقف عرضه خودرو در سازمان بورس کالا خبر می‌داد. متن این نامه به مصوبات شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی اشاره دارد. شورای عالی بورس، ابهاماتی حقوقی در رابطه با مصوبه مذکور دارد. همین موضوع سبب شده تا با وجود آماده بودن زیرساخت‌های لازم برای عرضه خودرو در بورس کالا، هماهنگی شبکه کارگزاری و تولیدکنندگان خودرو، این موضوع به حالت تعلیق درآید. اتفاق مذکور در حالی رخ داد که برنامه ریزی لازم برای عرضه‌های بعدی خودروهایی مثل دیگنیتی، وانت کارا و … انجام و توسط کارگزاری‌ها و سازمان‌های مربوطه هم اطلاع رسانی‌های لازم صورت گرفته بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آخرین عرضه خودرو در بورس کالا چه زمانی اتفاق افتاد؟

طبق اخبار وبسایت بورس کالای ایران، از یازدهم خردادماه تا صبح دیروز، 430 دستگاه فیدلیتی و دیگنیتی در تالار حراج باز عرضه شدند. جزئیات اعلام شده در این سایت بیان می‌کرد که تعداد خودرو فیدلیتی 7 نفره 150 دستگاه، فیدلیتی 5 نفره 150 دستگاه و دیگنیتی 130 دستگاه است.

راز آسمان پایتخت

براساس اطلاعات سازمان بورس کالای ایران، نرخ اولیه فیدلیتی 7 نفره به 803 میلیون و 500 هزار تومان، نوع 5 نفره آن به 789 میلیون تومان و دیگنیتی به 843 میلیون و 500 هزار تومان می‌رسید.

در حال حاضر اطلاعیه جدید بورس کالا نشانگر این است که برنامه‌های بعدی برای ادامه عرضه خودرو متوقف شده و معلوم نیست این جریان در چه تاریخی مجددا آغاز می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : بورس کالای ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز