شناخت بیشتر حوزه مسکن با وبسایت و اپلیکیشن شابش

هر ساله در کشور جشنواره‌ای تحت عنوان «وب و موبایل» برگزار می‌شود. این جشنواره به منظور معرفی بیشتر کسب و کارهای آنلاین و افزایش رقابت فعالان این حوزه تعریف شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اکنون اسامی کاندیداهای این جشنواره اعلام شده و در این بین نام شرکت «شابش» هم در گروه «نیازمندی‌ها‌/ مسکن و املاک» به چشم می‌خورد. شابش یکی از مجموعه‌های فعال در حوزه درج آگهی املاک است که در قالب وبسایت و اپلیکیشن در دسترس مردم قرار دارد. در این مجموعه، مشاوران املاک، آگهی‌های خرید، فروش، رهن و اجاره انواع ملک را منتشر می‌کنند و اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار می‌دهند. با توجه به راه یابی شابش به مرحله نیمه نهایی جشنواره وب و موبایل، کاماپرس با محمدرضا روشنی، مدیر فنی و هم بنیانگذار این مجموعه، مصاحبه‌ای داشته است؛

هدف شابش از شرکت در جشنواره وب و موبایل

این شرکت هفت سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد و ایده پردازی آن توسط شهریار هژبر، مدیرعامل این مجموعه، انجام شد. به گفته روشنی، شابش در این سال‌ها رشد خوبی داشت و اکنون هم در وضعیت مناسبی به سر می‌برد. مدیر فنی مجموعه شابش اعلام کرده که این شرکت با هدف حضور در خانواده استارتاپ‌ها، در جشنواره وب و موبایل شرکت می‌کند.

آریاک سفر

مشکلات جشنواره وب و موبایل

این مجموعه طی چند سال اخیر در جشنواره وب حضور داشته و چندین مرتبه هم به عنوان کاندید در حوزه مسکن و املاک معرفی شده است. روشنی معتقد است که فرآیند جشنواره در خصوص گروه بندی اندکی مشکل دارد. به نظر وی این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و در تعیین گروه دقت بیشتری شود. ضمن اینکه بهتر است تامین منابع بودجه جشنواره از بخش‌های بی‌طرف و بهتری صورت پذیرد.

هم بنیانگذار شابش درباره جشنواره و نتایج نهایی آن بیان کرد: امسال به احتمال زیاد مجموعه شابش برنده یکی از جوایز جشنواره خواهد بود. منتهی اگر معیارهای فنی به درستی در نظر گرفته شود. در زمینه املاک، شابش رقبای خوب زیادی دارد. اما سایت شابش جزو دو سایت برتر در زمینه املاک بوده و از جمله وبسایت‌های شناخته شده در بازار محسوب می‌شود.

مهم‌ترین معضلات و اهداف شابش

این روزها وبسایت شابش هم مانند هر کسب و کار آنلاین دیگری با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند. روشنی می‌گوید: مشکل اساسی مجموعه شابش، مسائل اقتصادی کنونی است. چون با توجه به وضعیت حال حاضر اقتصاد، هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و نمی‌توان یک برنامه درست و مناسب برای فعالیت‌های آینده داشت.

مشکل عمده دیگر شابش، کمبود نیروی انسانی کارآمد است. سیستم آموزشی کشور تنها مسائل تئوری را به دانش آموختگان منتقل می‌کند. در واقع سیستم آموزشی کشور نیروی کاربردی و مهارت دیده تحویل بازار کار نمی‌دهد. ضمن اینکه بعد از آموزش نیروی انسانی در محیط کار، معمولا مهاجرت اتفاق می‌افتد و نیروهای آموزش دیده، مهارت خود را صرف محیط کاری داخل کشور نمی‌کنند.

مجموعه شابش هم مانند هر کسب و کار آنلاینی به دنبال توسعه حوزه فعالیت خود است. در این خصوص روشنی بیان کرد: شرکت ما در تلاش است تا بیشتر روی مشتریان خود تمرکز کند و حداکثر رضایت آن‌ها را به دست آورد. شابش به جای رشد هیجانی به دنبال رشد پلکانی و باثبات است.

مرتبط با : شابش
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز